Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor om Sigma 300/4 APO Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Nome Nescio

Aktiv medlem
Hallå
Jag är på jakt efter en tele för att ersätta min gamla Sigma 70-300 som är hopplöst mjuk och suddig i 300mm läget.

Jag har sett att det finns flera begagnade Sigma 300/4 APO Macro annonserade. Jag har läst de få trådar som finns på forumet och hittat en recension på nätet men saknar lite personliga åsikter.
- Är denna glugg en vettig kompromiss mellan pris och prestanda?
- Kommer det att fungera bra med en 1,4x konverter?
- Och vad kan vara rimligt pris för en sådan glugg?

Du gör ett mycket bra köp att skaffa dig en sådan.

Får väl räknas till bästa 300:t i jämförelse med original /pris.

Vet inte vad du har för hus att sätta till men Kenko 2x pro converter funkar fint.

Sigma:s 1,4 x funkar lika bra och ger ingen nämvärd försämring ,däremot får jag ingen inform att det tillkommit en converter beträffande bländaren och brännvidden i sifferform.

Bildex finns i mitt album.

Mvh/Gunte..

Huset är ett D7D. Jag har precis mailat en säljare och frågat om han provat gluggen på någon Dslr för att se om jag behöver chippa om. Sigmas nya service verkstad verkar ju inte ligga på topp i just service.
Priset verkar ligga runt 3000->3500.

Ingen mer som har något att säga om gluggen i fråga?

Jag är just nu ruskigt sugen att köpa, men tänkte lägga band på mig själv till i morgon.
Vad finns det för alternativ i samm prisklass (<5000kr)?

Hej Jag har ägt ett sigma 300 macro/4
det var kanonbra.Man af var långsam och jojjade lite,väl mycket på min d70.skärpan och närgränsen mycket bra
Mvh Bengt

Nome Nescio skrev:
Huset är ett D7D. Jag har precis mailat en säljare och frågat om han provat gluggen på någon Dslr för att se om jag behöver chippa om. Sigmas nya service verkstad verkar ju inte ligga på topp i just service.
Priset verkar ligga runt 3000->3500.

Det hänger på tillverkning före och efter ett visst serienummer vill jag minnas, mitt är omchippat.Kostade inget..
Mvh/Gunte..

Oki
Jag kunde inte hålla emot utan köpte gluggen för 380Euro. Jag hoppas den är så pass bra som ni säger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar