Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

frågor om sb400

Produkter
(logga in för att koppla)

fredda665

Aktiv medlem
Nu blir jag snart tokig då jag suttit på nätet och sökt information om SB400 och inte finner vad jag söker.
Jag har en D80 och en SB800 och denna komination blir ibland lite för klumpig för mitt fotande så jag är lite sugen på att införskaffa en SB400 men frågan är om jag kan fjärrutlösa SB800 blixten med SB400 blixten monterad på kameran? Då den inbyggda blixten kan detta så känns det ju logiskt om detta skulle fungera, eller?
Jag ringde en Expert butik förut och frågade och dom sa att det gick men jag har lärt mig att inte lita på säljare så jag fråga er som kan instället ;)

Väldigt tacksam för svar //Fredda

Jag provade just att sätta kameran i Kommando läget och min SB800 utlöste enbart när inbyggda blixten användes, så fort jag satte på SB 400an så fungerade det inte.

Men jag tycker ändå att en SB400 är en bra grej att ha, så liten och smidig och kan ju fås för en strunt summa begagnad.

tack så mycket för svaret! där ser man vad säljarna på Expert visste (igen).

Jo jag inser att det är en jäkligt smidig blixt men jag skulle behöva en blixt till som funkar ihop med den jag har. tack igen iaf.

Om du kan leva utan automatiken så kan du ställa om SB-800'an till slav-läget, och lösa ut den på det sättet.

Jo jag har funderat på det men jag tycker att Nikons automatik är såpass bra så jag vill helst använda mig av den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar