Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor om PS CS5, kan inget i princip!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jenny_Jon

Medlem
Hej!
Kom på att jag kanske kan få hjälp här!

Läser en fotokurs och måste lämna in några av mina foton som har redigerats i Photoshop och jag kan inte det alls. Försökt kolla tutorials på youtube men hittar inte det jag söker!

Hur slår jag ihop(stänger) alla lager?

Min lärare vill att jag skickar in mina bilder med öppna lager och jag har bara sparat dem i olika fromat typ jpg, bmp, osv och jag hoppas de är öppna? Hur vet jag att de är öppna? Sen ska jag lägga ut två till kurskamraternas beskådning och de ska ha stängda lager!

Några tips om effektfulla och enkla redigeringar?

Spara som PSD (att föredra som originalfil) eller TIF med alla lager kvar så är den öppen för att se vad du gjort i de olika lagren.

Gå till meny "Layer" - flatten image för att trycka ihop hela bilden till ett lager. Sparar du som jpg blir det alltid ett lager - stängd fil som du kallar det.

Som alltid i PS finns det flera sätt att åstadkomma samma resultat.

Tack

Bra med hjälp i moderskeppet tack! Och tack för specifik hjälp med vilka filfomat jag skulle spara i!

Gjorde en enkel redigering på min katt som har olika färg på ögonen, la fokus på det!

Bilagor

• Charlie odd eye low.jpg
    Charlie odd eye low.jpg
    12.3 KB · Visningar: 182
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar