Annons

Frågor om CrashPlan

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hej,
jag använder mig av CrashPlan, men har inte lyckats komma på hur man ska lösa detta på bästa sätt. Jag kommer att ha en extern disk hos en kompis som en extra backup, men jag skulle vilja göra första dumpen här. För att sedan ta med mig disken och fortsätta att använda CrashPlan och göra backuper över nätvet, testade första gången att göra det över nätverket men det tar rätt lång tid och det här hade varit smidigare. Går det?

Sen när jag ska lägga till en disk i CrashPlan på min egen dator så får jag rätt enhetsbeteckning men fel namn. Jag har bilderna på G:/Images, hade den tidigare på E:/Bilder, och nu när jag ska peka ut min disk så får jag G:/Bilder. Men det ser rätt ut när jag klicka upp trädet i utforskaren i CP, har det nån betydelse att det står fel namn?

Det jag vill är att använda CrashPlan för att dels göra backup från en disk till en annan på min dator, men även göra backup till en extern disk som jag förvarar hos en kompis.

Blev lite rörigt det här men ni förstår kanske hur jag menar.

Sen när jag ska lägga till en disk i CrashPlan på min egen dator så får jag rätt enhetsbeteckning men fel namn. Jag har bilderna på G:/Images, hade den tidigare på E:/Bilder, och nu när jag ska peka ut min disk så får jag G:/Bilder. Men det ser rätt ut när jag klicka upp trädet i utforskaren i CP, har det nån betydelse att det står fel namn?

Det där stycket begriper jag föga av dock.

Det där stycket begriper jag föga av dock.
Inte jag heller...

Tidigare hade jag mina bilder på E:/Bilder, har nu köpt en ny hårddisk där jag har mina bilder som har beteckningen G:/Images.

Men när jag ska peka ut en disk i CrashPlan så finns det ingen som heter G:/Images, utan det finns bara G:/Bilder.

En fråga.

Går det att göra två backuper från CrashPlan? Har mina bilder, som jag skrev tidigare, på G:/Images. Från den mappen vill jag göra dagliga backuper till en disk på min dator. Från min backup-disk på datorn vill jag göra en backup till en kompis dator där jag har en extern disk. Går detta att åstadkomma med CrashPlan. Eller har ni något annat förslag hur jag kan göra?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto