Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Frågor angående kamerautrustning på resan
- Trådstartare Agapi
- Start datum
odesus
Aktiv medlem
Helst båda
Det är såklart vad du fotograferar mest med jag hade nog hellre bara tagit 1-55 och gått närmare i stället. svårt att ta statsbilder utan vidvinkel. Det är dock en smaksak.
Fast helst hade jag tagit båda.
Trevlig resa,
/Fredrik
Jag ska resa till Californien och ska ta med en Canon Eos 1000D samt 2 objektiv, ena 18-55 och andra 55-250. Skulle ni lämnat objektivet på 18-55 hemma och bara ta med 55-250-objektive eller bör man ta med båda? Och vilken väska skulle passa för kameran+objektiv?
Det är såklart vad du fotograferar mest med jag hade nog hellre bara tagit 1-55 och gått närmare i stället. svårt att ta statsbilder utan vidvinkel. Det är dock en smaksak.
Fast helst hade jag tagit båda.
Trevlig resa,
/Fredrik
sarnor
Avslutat medlemskap
Ta absolut med bägge objektiv! 18-55 väger inte många gram extra och ger dig fler fotomöjligheter.
Väskor är väldigt personliga, jag gillar Lowe Pros väskor (http://www.lowepro.com/intl), speciellt modellen Off Trail använde jag mycket tidigare (innan jag skaffade mig för många objektiv) den borde passa din utrustning. Det bästa är naturligtvis att gå till en välsorterad fotohandlare och prova väskorna med din egen utrustning.
Väskor är väldigt personliga, jag gillar Lowe Pros väskor (http://www.lowepro.com/intl), speciellt modellen Off Trail använde jag mycket tidigare (innan jag skaffade mig för många objektiv) den borde passa din utrustning. Det bästa är naturligtvis att gå till en välsorterad fotohandlare och prova väskorna med din egen utrustning.
Fredrik183
Aktiv medlem
Hur kan du ens komma på idén att lämna 18-55 hemma...? Det är ju med den du fångar de vidare vyerna, stadslandskapen, folket, vimlet, miljön, alla de tillfällen när man står nära motiven, vilket man ofta gör. Ja hela reseupplevelsen. Några bilder kommer väl 55-250 att bidra med också. Skulle jag rest lätt hade jag lämnat 55-250 hemma, men bilderna från denna har potential att komplettera och variera bilderna tagna med 18-55.