Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga om uppladdningsbegränsning

Produkter
(logga in för att koppla)

fotojohan

Aktiv medlem
Fråga !?!?

Jag har sett dom senaste dagarna att vissa el ngn kan och lägger ut fler än 7 bilder åt gången. Är detta riktigt ?? Jag vet att man kan lägga in fler bilder om man har portfolio, men inte kan (och får) man väl lägga in mer under Galleri ?? Bara en liten undran om vissa här på fotosidan har annorlunda regler än oss andra ?

Mvh Johan Forsmark

Hej

Har tidigare upptäckt att om jag raderat en bild kan jag ersätta den med en annan om den lagts upp inom 7 dagarsgränsen, kan det vara så?

Roine

Fler än 7 st per vecka i kritikalbum skall inte gå att ladda upp, isåfall är det en bugg - skicka mig länk till album där det ser ut om det laddats upp fler än 7 så skall jag kika på det.

Jag såg att det ju gick att byta albumtyp på ett befintligt album - slarvigt av mig...

Så personerna ifråga har alltså laddat upp till ett portfolio-album och sedan bytt typ på det till ett kritikalbum för att komma runt begränsningen. Fy på sig!

Men nu är det hålet tilltäppt, tack för att ni är så skarpsynta.

Jag förstår inte varför man uttnyttjar ett system för sin egen vinnings skull..!? Om man nu upptäcker ett sätt att kringgå reglerna kan man ju istället meddela ansvariga om "problemet". Men det är ju bara vad jag (och som tur är några andra också..) tycker..

/Jonas

Jag har kommunicerat med vederbörande person och det berodde nog mer på okunskap från den personen, Christer. Om du vet vem jag menar :)

Attans att man inte kom på det själv ;)

Okay... då kommer det kanske att åtgärdas alltså !?!?... E ju inte så kul tycker jag personligen att man kan lägga in så många bilder genom att kring gå regler.... Men men... personen läste jag var vidtalad, så då är ju problemet löst för hoppningsvis....

Mvh Johan F

Nja, det var en liknande sak - man kunde flytta individuella bilder mellan olika typer av album. Naturligtvis skulle jag spärrat även denna variant redan då, men men... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar