Annons

fråga om Minolta AF och MF

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för informationen... har kollat runt lite och en adapter för minolta till micro 4/3 hade självklart varit det bästa men det har jag nog inte ränat med att hitta.

Jag skulle kunna tänka mig ha 2 adaptrar bara för att kunna använda dom men minolta af optik till "vilken bajonett som helst" verkar inte ens finnas.

Därför jag blev lite funderasam om det ens finns eller om de som heter MD/MC mm skulle funka istället.

Menar det finns ju adaptrar för i princip ALLT annat varför inte till minolta AF.
 
MD är de äldre manuella objektiven, den passar inte för Minolta AF objektiv. Är det inte så att Minoltas AF objektiv saknar bländarring (liksom Canon)?

Det skulle kunna vara en anledning till att adaptrar saknas, utan att kunna styra bländaren kan man i praktiken inte använda objektiven även om en adapter hade funnits.
 
MD är de äldre manuella objektiven, den passar inte för Minolta AF objektiv. Är det inte så att Minoltas AF objektiv saknar bländarring (liksom Canon)?

Det skulle kunna vara en anledning till att adaptrar saknas, utan att kunna styra bländaren kan man i praktiken inte använda objektiven även om en adapter hade funnits.


De är synd, hade kunnat ha den o fotat på bara 2.0 lr 1.7 hela tiden.
Adapter för canon EF optik finns dock att få tag på nu

Beställt en på ebay för en 500ca. Canon EF opti till Micro43
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.