Annons

Fotoväska för längre resor?

Produkter
(logga in för att koppla)

alve

Avslutat medlemskap
Ska till USA i 3 veckor så jag behöver hitta en stor och bra väska för både kamerautrustning och massa kläder.

Införskaffade mig en LowePro Rover Plus AW men det var mitt sämsta köp hittills. Svårt att komma åt utrustningen och man får inte plats med speciellt mycket saker i övre facket.

Nu hoppas jag få lite tips från andra fotografer som brukar ut och resa med sin utrustning. Vad använder ni?

Tacksam för svar och gärna länkar till bra kameraväskor. Gillar LowePro men har kollat genom hela sortimentet.

Jag brukar ha två säckar, en på magen och en på ryggen. Det har växlat lite, men idag när jag åker på resor brukar jag ha Kata T-214 på magen och vanlig rygga på ryggen (30-60L beroende på resan). Ser kanske lite töntigt ut, men det är praktiskt att kunna komma åt kameran snabbt. :)

Det som inte går i Katan hamnar i ryggan, men oftast reser jag inte med all utrustning ändå.

JohanAxelsson skrev:
Jag brukar ha två säckar, en på magen och en på ryggen. Det har växlat lite, men idag när jag åker på resor brukar jag ha Kata T-214 på magen och vanlig rygga på ryggen (30-60L beroende på resan). Ser kanske lite töntigt ut, men det är praktiskt att kunna komma åt kameran snabbt. :)

Det som inte går i Katan hamnar i ryggan, men oftast reser jag inte med all utrustning ändå.

Blir tyvärr lite för bökigt.

Hej!

Jag har inte hittat någon väska som funkar för både kläder och kamera utrustning.
Jag kör med en axelväska för kameran (i mitt fall en billingham hadley) och en ryggsäck för kläderna.
Det är inga problem att bära både en axelväska och ryggsäck kortare sträckor, längre sträckor åker ryggsäcken in i förvaringsbox, hotellrum eller i bilen.
Fördelen med en axelväska som billinghams är att de inte ser ut som kamera väskor och inte blir så stöldbegärliga. dom har dessutom fickor som rymmer mer än bara kameraprylar.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto