Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff

Produkter
(logga in för att koppla)
ngn som ska ta sig ut och fota i Stockholm idag? Sällskap?

Kanske ska berätta lite om mig så man inte skrämmer iväg folk :).
Jag började fota för ca 1,5 år sen och är alltså ganska ny men helt såld och tror att jag kan ha ett öga för det.
Jag hakar gärna på fototräffar för att lära mig om det men också för att lära känna fotointresserade då jag är den enda i min omgivning som har intresset.

Har inte lagt upp bilder här ännu, vill känna mig lite säkrare inom området först.

ha det! ;)

Ett tips i all välmening är att i trådrubriken ange VAR och NÄR fototräffen sker :). Dessvärre jobbar jag på vardagar men under helger brukar det titt som tätt ges möjligheter att hänga med på fototräffar.

Ett tips i all välmening är att i trådrubriken ange VAR och NÄR fototräffen sker :). Dessvärre jobbar jag på vardagar men under helger brukar det titt som tätt ges möjligheter att hänga med på fototräffar.

Tack för tips, man lär sig :).

Tanken var dock att kolla om någon skulle ta sig ut nu i dagarna/kväll. Jag kommer förmodligen dra igång nåt sen när jag blivit lite varm i kläderna.

Kommer nog kika in titt som tätt för att se om ngt kommer igång.

Tack för tips, man lär sig :).

Tanken var dock att kolla om någon skulle ta sig ut nu i dagarna/kväll. Jag kommer förmodligen dra igång nåt sen när jag blivit lite varm i kläderna.

Kommer nog kika in titt som tätt för att se om ngt kommer igång.

Tja! Om du meaner kvällar som i kvällar efter 7 så kan jag tänka mig kvällsfoto. Stockholm någon dag :)

Nikonligan? haha vore skitkul att dra ihop ett Canon team någon dag och utmana er i en dags session :D

på dagtid lär ni kanske ha en chans men när det e mörkt å isot ska skruvas upp lär ni komma efter.... haha.

Edit:Hittade denna jämförelse med eran bästa å våran bästa ;) http://www.digitalrev.com/en/nikon-...mark-iv---which-ones-better-5097-article.html Notera nu ironin i mitt inlägg å tro inte jag vill dra igång nån lång diskussion nikon vs canon :)

Haha ,klockrent klipp.

Sen har jag aldrig förstått varför man lägger ner energi på filmning i en systemkamera, men men.

Haha ,klockrent klipp.

Sen har jag aldrig förstått varför man lägger ner energi på filmning i en systemkamera, men men.

En del av förklaringen är att sensorn i dom nya systemkamerorna är av fantastisk kvalité jämfört med många filmkameror. Som exempel är tex alla Star Wars filmerna filmade med en sensor av sämre kvalité än dom i Canon 5D mark 2 och Canon 7D. Att man sedan kan byta objektiv är naturligt för oss fotografer men inte lika vanigt och framför allt svindyrt för filmare. Man kan mao filma med hög HD kvalité till ett pris som är en bråkdel av vad en filmkamera kostar. Därför har det blivit intressant för många att välja det alternativet i stället.

Personligen tycker jag det finns saker som helt enkelt inte blir bra på bild men på film tex en kyrkokör som sjunger. På bild blir det bara massa människor med gapande munnar. Vore det enklare att klippa ihop filmer skulle jag själv göra det mer än nu...

MVH
Jacob Boman

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar