Annons

Fototips Bornholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjarne

Aktiv medlem
Vi är ett gäng från Fjälkinge fotoklubb som tänker ta en tvådagarsutflykt till Bornholm en helg i vår. Någon som har några tips om bra fotoställen?

Vi har inte bestämt om vi tar med bil eller åker runt med buss, så har ni koll på hur det skulle funka att ta sig med buss till de olika ställena så är det värdefull info.

Tips om bra boenden tas också tacksamt emot!

Tips för flexibilteten är att ta med bilen över. Det fanns snygga paket för t/r från Ystad för en dryga 700:- alla fem plus bilen om resan bokades och betalades någon vecka i förväg. Om det sedan var svenska eller danska pengar som den danska Bornholmstrafiken visade framgick inte.

Hotell på Bornholm

På sidan finns även turistinformation.

Bornholm är en underbar Ö: Ett måste är den stora och underbara borgen "Hammershus" som ligger i den norra delen.

www.bornholm.dk
www.bornholm.info

Bil är bra att ta med, men annars når du ön via deras utmärkta busslinjer. Skulle kunna berätta hur mycket som helst om vad som finns att plåta, men då blir det ingen bandbredd över till er andra :)

Men jag har katalog hemma om bornholm . Maila mig din postadress så postar jag den till dig.

Hej Hopp!

Niklas Wibom
[email protected]

Tack för tipsen. Niklas, det var schysst att du vill skicka katalogen, men det har vi redan fått tag i, så det behövs inte.

Min uppfattning om "fotovärdheter" så här långt är bl.a.

- Hammershus
- Klippkust norra sidan
- Sandstränder m.m. södra sidan
- Rundkyrkor på landet
- Fina hus i byarna...

Har jag fått med det viktigaste?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar