ANNONS
Annons

Fototankar kring Stensele kyrka

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaLidén

Aktiv medlem
http://upload.wikimedia.org/wikiped...ka_insida.jpg/450px-Stensele_kyrka_insida.jpg

Jag har inte fotat bröllop tidigare och har svårt att bestämma mig exakt hur jag ska röra mig i denna kyrka. Har varit och kollat i den och ljuset kommer att komma från höger fönsterrad vid aktuell tidpunkt. Har tittat på hur andra gör, någon står i mitten, sidan, läktare eller rör sig mellan dessa.

Kan inte bestämma mig om jag ska hålla mig till enbart objektivet canon 70-200/4.0 eller använda mig av Sigma 50/1,4 i kyrkan. Eller skifta mellan dessa.
Tips mottages gärna.

vad har du för kamera? oavsett så hade jag nog inte kört bara med 70-200, du känner inte någon som har ett objektiv du kan låna som är lite bättre än 4 och med zoom?

ok, ser ut som du har en 350D. om det är sol ute så kanske du klarar att köra på 70-200, men ta med dig ditt 50mm. Bilden på kyrkan ser ljus och fin ut men vet inte hur ljust det är om det är mulet eller regn ute...

om du har möjlighet under vigseln så hade jag försökt ta lite bilder uppifrån där du tog denna bilden också.

sedan är det väl dom vanliga sakerna

Canon eos 50 D

är kameran i dagsläget, glömde säga det :)
Bilden som är länkad har jag inte fotat, visar bara hur den ser ut genom en länk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar