Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

//Fotosugen// Lör 3 Maj//

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
Stockholm:

Okej då är det väl dags för en tur och jag tänker såhär:

Träffas kl 11:00 uppe i Stadshustornet. Sen drar vi vidare längs vattenlinjen mot Nybroplan där vi äter lunch på mitt specialställe (om solen lyser dvs) Sen fortsätter vi Strandvägen ut till Djurgården och rundar lite. Därefter tar vi färjan till slussen och rundar lite med sikte på Medis där vi avslutar med en kall öl och lite fotoljug!

Nån som känner för att hänga med?

//Marcus
0708 777895

Ps Tema för dagen att ha i bakhuvet blir mänsklig värme ds
 

Bilagor

  • 9050-tina-o-körberg-kv-50k.jpg
    9050-tina-o-körberg-kv-50k.jpg
    49.9 KB · Visningar: 1,038
Synd att man jobbar i helgen. Men jag finns på Djurgården (Vasamuseet) om ni skulle vandra förbi...

/David
 
Som sagt, jag åker till Stockholm trots att Mackans tidigare initiativ frös inne...

Uppe i Stadshustornet? Du menar verkligen UPPE alltså? Kul idé!

Tips på bra närliggande gratis P-platser för utsocknes besökare?
 
Det finns en hel del garage kring Åhléns (nära Sergels Torg) och då är det ju inte sådär väldigt långt någnstans i stan. Dock är det säkert inte det billigaste stället. Promenerar man lite längre brukar det kunna gå att hitta p-platser på norrsidan av Norra Bantorget, eller med utgångspunkt från mötesplatsen lite här och var på Kungsholmen. Räkna dock i så fall med att få snurra en del.

Jag är ledig i helgen och det låter ju faktiskt som ett trevligt förslag, bara det inte regnar så är jag med.
 
Kul om vi blir några stycken.

Här kommer en bild från mitt specialställe :)
En räksallad som inte går av för hackor..Mums!
 

Bilagor

  • 7928-räksallad-40k.jpg
    7928-räksallad-40k.jpg
    39.4 KB · Visningar: 949
Jag hakar på, föreslår ett stopp på hotell Diplomat för att se en fotoutställning av GFU elever. Ligger på strandvägen.

//Kjell
 
Perfekt då smälter vi lunchen på Dippan medan vi kollar utställningen!
 

Bilagor

  • diplomat-9184-40k.jpg
    diplomat-9184-40k.jpg
    38.9 KB · Visningar: 932
Jag kommer troligen att hålla till kring Slussen och plåta. Ni kan ju vinka om ni ser mig när ni kommer från färjan. :eek:)
 
Låter trevligt, är väl läge att ta med 70-200 då tror jag. Behöver bara hitta en bra espresso på vägen också, har blivit bortskämd med Mellqvist på våra andra turer. Lär finnas en seriös på Medis som har öppet till fyra i alla fall.
 

Bilagor

  • _dsc4137_faema.jpg
    _dsc4137_faema.jpg
    73.5 KB · Visningar: 869
Aight. Jag och sonen kommer att kolla in underhållningen i stan under dagen. Hör av mig om vi känner oss sugna att knalla lite.
 

Bilagor

  • imgp5200.jpg
    imgp5200.jpg
    85.3 KB · Visningar: 818
Har varit så sugen på att hänga med på era fotoutflykter.. Men alltid är det nåt som kommer mellan, oftast att jag har min snart femåriga dotter. Och även så denna helg men jag funderar på ifall det skulle kunna funka ändå. Vilket tempo brukar ni ha? Svårt att svara på men skulle det kunna funka med barnvagn?
 
m jag inte ska komma in supertidigt får jag ta tåget som är i Stockhlm 10.30. Jag hoppas att jag hinner upp i tornet till 11 då, eller att ni lubbar runt där uppe och plåtar lite tills jag har hunnit dit! See you!
 
pasram skrev:
Har varit så sugen på att hänga med på era fotoutflykter.. Men alltid är det nåt som kommer mellan, oftast att jag har min snart femåriga dotter. Och även så denna helg men jag funderar på ifall det skulle kunna funka ändå. Vilket tempo brukar ni ha? Svårt att svara på men skulle det kunna funka med barnvagn?
- Det brukar bli en hel del knallande under en dag men vi kanske skulle bilda en underavdelning för småbarnsföräldrar? Min grabb är sju, så han orkar i princip med att gå, men kräver lite bättre underhållning än en farsa som står och hänger i ett gathörn.

En klunga ungar och lite lägre tempo borde göra susen.
 
pasram skrev:
Har varit så sugen på att hänga med på era fotoutflykter.. Men alltid är det nåt som kommer mellan, oftast att jag har min snart femåriga dotter. Och även så denna helg men jag funderar på ifall det skulle kunna funka ändå. Vilket tempo brukar ni ha? Svårt att svara på men skulle det kunna funka med barnvagn?

Hallå Rami, Klart att du ska hänga med nån gång! Tror däremot inte att barvagn passar in då det lätt blir hämmande för dig din dotter och oss andra för att försöka svara på din fråga något diplomatiskt.

Vänligen //Marcus
 

Bilagor

  • 2904-barnvagnar-50k.jpg
    2904-barnvagnar-50k.jpg
    49.2 KB · Visningar: 378
Jag förstår. Det är en ganska rejäl runda ni har planerat in också, så det skulle nog vara lite knepigt. Får bli en annan gång istället.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.