Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosugen Lör 27/12

Produkter
(logga in för att koppla)
Tackar för igår och det var trevligt som vanligt.
Skall försöka lägga upp några av bilderna senare i kväll.

//Kjell

Några bilder från uppföljningsrundan på söndagen. Bitande kyligt och den riktigt fina kvällshimmlen ville inte infinna sig.

Men trevligt ses och komma ut en liten runda :)

/B

Bilagor

• IMG_3835.jpg
    IMG_3835.jpg
    89.6 KB · Visningar: 193
Spöken på berget eller helt enkelt en fotograf som jagar bort en annan fotograf? :-O

Bilagor

• IMG_3848.jpg
    IMG_3848.jpg
    50 KB · Visningar: 188
Lite bitande kallt va det...

Först ut med bild på en vy över Stadshuset, lite suddig kanske...

Bilagor

• _MG_1473.jpg
    _MG_1473.jpg
    43.2 KB · Visningar: 163
benkar skrev: Spöken på berget eller helt enkelt en fotograf som jagar bort en annan fotograf? :-O

Tack du! Blev lite förtjust i bilden/resultatet jag också.

Charmen med foto kan ibland vara att man tänker sig en bild/komponering, men så blir det inte riktigt som man tänkt sig, och det oväntade blir ibland bättre än det man från början tänkt sig, sker oftast vid lek med belysning och motljusbilder.

/B

Häftig bild Bengt.
Kul att se hur olika bilder som blir av några fotografer på samma plats.

Å min upptäckt blev att inte hålla på med mikrojustering av gluggar, fasen hälften blev helt oskarpa.

Det va bättre med nolljustering.

Nedlagd pool mitt i stan.

Tyvärr så var det en smula "upprensat/rivet" nu.

I oktober 2007 var det en FS-runda, vi passerade, öppen grind, bananer, palmer och många fler vattenrännor ännu kvar, men vi blev "utslängda" efter att bara några få bilder fastnat på minneskorten :-(

Hoppas planerna för det "Nya Vanadis" går som tänkt, så att folk/barn i krokarna slipper åka till tex Eriksdalsbadet för att svalka sig, året runt:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=746969

/B

Bilagor

• slutbadat.jpg
    slutbadat.jpg
    96.4 KB · Visningar: 189
Tackar för en trevlig runda till allihop! De efterföljande ölen var inte helt fel de heller... :)

Bilagor

• 3147770521_653042c78a.jpg
    3147770521_653042c78a.jpg
    50 KB · Visningar: 168
Hej Zimsson,
Snyggt stativ + huvud, vad är det för något?
Håller som bäst på att plöja igenom stativtrådar i jakten på "Stativet".
Omdömme + eventuella för/nackdelar emottages med glädje!

Klängde och klämde på Mackans stativ, var behagligt lätt (kolfiber) men ändå stabilt, så om Mackan berättar vad det heter, så ska jag nog köpa mig ett sådant som försenad julklapp till mig själv :)

/B

Stativet är ett Sherpa pro CF 635 (Velbon) Med Mg460 huvud (Manfrotto) Som lever upp till alla mina behov och förväntningar!
Så det är bara att springa och handla pojkar!

//M

Bilagor

• 01805-Vy-Stadshus-city-100k.jpg
    01805-Vy-Stadshus-city-100k.jpg
    80.3 KB · Visningar: 64
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar