Annons

Fotostudio

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel Nordh

Medlem
Hej!

Sitter på jakt efter en fotostudio och har kollat lite på scandinavian photo och på cyberphoto. Finns allt i alla prisklasser. Det jag har tittat på är kompletta sätt. Är det någon ide att satsa på ett "billigt" sätt för omkring 3000 kronor eller kommer man snabbt tröttna på systemet och därför satsa på ett lite dyrare (upp till 8000). Vet inte exakt vad man ska titta på...

det jag vill använda det till är både lite produktfoto och även lite modell/porträtt foto. Känner att jag behöver lite tips innan jag ger mig av och handlar. Vet att jag vill ha två blixtar så man kan hålla på mer med skuggot och liknande vill också ha blixtar och inte fastljus för att det känns proffsigare och att det inte blir fullt så varmt. Måste också kunna bränna av när jag kör med den inbyggda blixten då jag kör med nikon d70 som inte har något uttag för en syncsladd.

Mycket frågor.
Tack på förhand

MVH Joel
 
Det billigaste alternativet är Lite-setet från Kaffebrus. Kostar 1995:- för 2 blixtar, stativ och paraplyer. Mycket ljus för pengarna. Har det själv.

Ger ca f8 på två meters håll från modell, ISO 100.

Gör gärna en sökning då det finns massor av trådar redan om blixtpaket, bakgrunder och allmänt om små hemma studios.
 
Jag är inte övrdrivet bevandrad i ämnet men jag köpte nyligen ett par 300Ws blixtpaket från

www.kaffebrus.com

Finns mängder med trådar om detta men jag är nöjd iallafall. Tänker inte tala för eller imot på något sätt, allt beror ju på din ekonomi för detta. Kaffebrus blixtar av märket QH från 200Ws och uppåt har iallafall Bowensbajonett så tillbehör finns i mängder.
 
Per hann visst före

Angående sync så ingår det ofta syncsladd. Sedan köper du till en syncskoadapter som du sätter i blixtskon. Ännu bättre är det med radio eller IR sync
så slipper du sladdarna. Läs alla trådar så kommer du hitta många svar.
//Björn
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.