Annons

Fotostudio i Stockholm!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Olsin

Aktiv medlem
Jag såg att fotograferna i största staden på Sveriges baksida börjar fundera på en studioförening och vi i Fjollträsk kan ju inte vara sämre, eller?

En lagom stor studio i en lämplig förort (=lägre hyra) vore väl inte så dumt att ha. Lämpliga förorter kan vara Solna eller Tyresö, den ena lättillgänglig för de flesta och den andra har lägre hyror.

Min tanke är att man startar en ideell/ekonomisk förening som hanterar det hela. För att få in kapital till grejor så måste man ha en inträdesavgift och för att ha råd med rörliga kostnader så behöver man ha en årlig medlemsavgift. Givetvis kan man hyra ut studion till icke-medlemmar och på så sätt sänka medlemsavgiften på sikt.

Så, finns det några fler som skulle vara intresserade av detta?
 
Det vet jag inget om, kolla med Per. Får jag tolka de sista inläggen så verkar det finnas plats, men det kan ju ha hänt en del sedan de skrevs.
 
Jag är intresserad!

Jag skulle också vilja vara med, för min del så är jag lätt-transporterad och finns öster om stan och jag har även litet kontakter inom fastigheter m.m. som jag kanske kan kolla vad beträffar lokal.
 
Hej Emma! Från Tumba där jag bor till Ingarö är det ca 5-6 mil, dvs är det möjligt att finna något sisådär mittemellan vore det toppen. Du kan kanske kolla med dina kontakter om vad som kan erbjudas?

mvh / Christian
 
Helt ok. Även Tumba, Huddinge, Skärholmen, Västberga/Hägersten mm är helt acceptabelt. Och kommer nu södertäljeborna upp med en studio så kan jag haka på på den platsen också :)
 
Nej hinner nog inte klart med allt till om en vecka snarare mitten av oktober, Studion kommer att kunn hyras med eller utan utrustning och allt kommer att stå på web sidan så fort bygget är klart, den är som sagt inte så informativ ännu men bygget av studion går före bygget av hemsidan.

Studion kommer att va ca 120 kvadrat med 3,5 m takhöjd och ca 7m rundfond efter ena kortväggen. med smink och ombytesmöjligheter. mm mm
 
Studio i Fruängen

Vi kommer snart (November) inreda en fullt utrustad fotostudio i Fruängen, på 5,5x8,5 meter. Vi är nu 7 personer som delar på den gamla, men det finns plats för några till när vi byter till den nya.
 
Om det finns intresse kan jag hjälpa till med att starta upp en studioförening och fixa lämplig lokal i Hökarängen. Jag jobbar nämligen som projektledare för ett områdesutvecklingsprojekt i Hökarängen. Jag har mycket bra kontakter med hyresvärdar, m.m. då de är delaktigai projektet.

Vi har funderat på att försöka dra igång eller få hit just en sådan typ av förening. Förslagen har varit just foto/studio eller musik. I förlängningen kan det även bli aktuellt med någon typ av utställningsverksamhet. Denna kan vara men behöver inte vara kopplad till studioföreningen.

I Hökarängen finns ett delvis tomt hus som idag bland inrymmer en konsthall och en rad ataljéer. Stockholmshem ser gärna att detta hus fylls med fler aktiviteter och utvecklas till någon form av "kulturhus". Det här huset kan eventuellt vara aktuellt för en större och eller flera mindre fotostudios.

Jag tror att Hökarängen kan vara en lämplig plats för en sådan här verksamhet då det finns bra med kommunikationer, inte ligger allt för långt ut, ligger mitt i söderort samt har många bra och billiga lokaler.

Om det finns några som är intresserade får ni gärna höra av er direkt till mig på [email protected] så kan vi se om det går att få igång något.
 
Jag vill också vara med..

Hej alla.
Vet inte hur långt ni har kommit med idén om en fotostudio klubb/förening här i sthlm men jag är iaf väldigt intresserad. Jag bor själv på gröna linjen så en hökarängen är ju perfekt!!
Hoppas intresset fortfarande lever.

Keep me posted

MVH
Yazz
 
Jag vill också vara med..!!

Är klart intresserad av att vara med och dela tid i studio.
Helst i 08-Stan eller Norrort, men närområdet funkar med då bil finns.

Håll mig i loopen.

/Johnny
 
Hittade denna tråd idag när jag skulle kolla efter fotoförening med studio. Någon som vet om det rört på sig sedan detta kom upp här? Eller om det finns någon annan stans? Eller om någon är intresserad av att starta tillsammans med mig?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.