Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotostativ för produktfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

piliz

Medlem
Jag plåtar mycket produkter. Och då gör jag det ovanifrån... men med ett vanligt stativ som jag vinklar i en omöjligvinkel (kortare ben fram och längre bak) och håller det still!!! Detta för att få så raka foton ovanifrån!

Det jag undrar är ifall det finns ett stativ framtaget för produktfoto uppifrån.

Typ fyra ben, med kameran i centrum...
Som en förstoringsaparat...

eller om man kan bygga något...
eller har någon en annan bra idé...

/ Fredrik
 
Om du inte fotar för stora grejer kan du använda en förstoringsapparat som stativ. Det fungerar inte med alla, men många förstoringsapparater går att bygga om till "reprostativ".
 
Manfrotto 055 PROB kostar under tusenlappen och är inte speciellt komplicerat att använda. Lägg till lite för en bra kulled också. Jag gav drygt 1400 för Manfrotto 055 PROB och Manfrotto Kulled 486RC2.
 
tack

Har hittat en återförsäljare som har rätt mycket stativ mm. Och då blir det nog ett stativ och sen en tvärarm som man fäster där normalt kulleden brukar sitta.

/ Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.