Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoställen nära Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoMax94

Medlem
Hej allihopa. Skall ut och fotografera imorgon
och jag undrar om någon har bra förslag på områden eller platser runtom Göteborg där det finns mycket att fotografera.
Vill helst inte ha några "gå ut i skogen så hittar du...", onm du skriver skriv gärna vart.
Även någon fin plats där man kan ta bra landskapsbilder.
//mvh Max
 
I Haga är det ju alltid trevligt att fota i. Dessutom så ligger Skansen Krona precis i närheten!
 
Tack så mycket för alla tips, jag åkte till Ramhultafallet och det var jättefint.
Kolla gärna in bilderna i mitt album "Höst"
 
Sandsjöbacka

Jag tycker att Sandsjöbacka är intressant, specieltt i sent eftermiddagsljus (från motorvägen sett).Jag försökte nå området från särhöållet en gång, men kom alldeles fel. Nu har jag flyttat från Gbg, så du är välkommen att ta "mina" fantastiska sandsjöbackabilder i stället (om du vill).
Klick
dentan
 
Hall skrev:
I Haga är det ju alltid trevligt att fota i. Dessutom så ligger Skansen Krona precis i närheten!

Eftersom jag bara bott i Gbg i 1,5 år så undrar jag, vad är jag missat kring Haga-kyrkan som är så intressant?
 
Som Richard skriver så är det en ganska fin utsikt uppifrån Skansen kronan ut över staden. Bland annat så får man en ganska fin vy ut över Lineé.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1073766.htm?set=lp

Sedan beror det väl kanske lite pa vad det exakt är du vill fota.
Finns ganska fina miljöer inne i Haga med kullerstensgatorna. Sedan har du även Riorio-båten nere vid kanalen som kan bli ganska fin att fota på kvällen. Även den gamla hederliga Feskekörkan ligger där stolt.
 

Bilagor

  • rooftops.jpg
    rooftops.jpg
    52.7 KB · Visningar: 1,223
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.