Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoställen Edinburgh

Produkter
(logga in för att koppla)

pwrdesign

Aktiv medlem
Hej!

Ska till Edinburgh 3 dagar på jobb, tänkte självklart ta med kameran :)

Finns det några fina ställen att fota på i Edinburgh? Fotar mest natur, men allt är intressant! :)

mvH Patrik

pwrdesign skrev:
Hej!

Ska till Edinburgh 3 dagar på jobb, tänkte självklart ta med kameran :)

Finns det några fina ställen att fota på i Edinburgh? Fotar mest natur, men allt är intressant! :)

mvH Patrik

Jag brukar springa runt och på Carlton Hill. Otroligt fin vy över stan. När åker du förresten? Har du tur att jag är där kan du kanske åka på guidad tur :).

/Zoran

16-18 September är jag där :)
Ska besöka så många destillerier som möjligt och sedan konferera någon dag, så jag får väl se hur mkt tid det blir över :)

MvH P

Slottet (som ligger mitt i stan) är ett måste. Parken nedanför, med fina blomsterarrangemang..
Royal mile, som tar dig från Holyrood palace (drottningens residens) till slottet bör vandas.
Sir Walter Scotts monument (tror jag det heter) ligger oxå i centrum, går inte att missa. Många trappor upp, men ger bra utsikt över stadens centrum (glöm inte köpa diplom att du klättrat upp ;)). Om du kan ta dig norrut till kanalen som går in, så finns en gammal järnvägsbro, som jag har för mig var europas längsta, när det begav sig. Kvällsfoto på den hade nog varit fint..

Jag var i skottland 97-98, så bilderna ligger i negfickor och i album.

Edit: Destillerier: Glenturret, som är skottlands äldsta bör besökas.

OK, tack för tipsen!

Har nyss beställt ett Avtonat ND filter till bladaren, så det vore kul med lite fina vyer :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar