Annons

Fotoskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)
En omgång färgpatroner till Epson2100 = 1400 kr! Ok, alla färgerna i separata tankar, men ändå..

Fredde_67 skrev:
En omgång färgpatroner till Epson2100 = 1400 kr! Ok, alla färgerna i separata tankar, men ändå..
Helt sanslöst. Det verkar inte finnas några spärrar alls för bläcktillverkarna. Kom inte och försök övertyga mig om att bläcket behöver kosta runt 28000:- per liter. Epson skrattar hela vägen till banken...(och alla andra tillverkare med för den delen).
Nä, jag kör nog med digitala, riktiga foto-utskrifter så länge och gynnar hellre fotolabben...

Ja, jag är böjd att hålla med. Men vad jag verkligen skulle vilja gynna är någon billig handlare som kan tillhandahålla kvalitetsbläck och papper. Är det någon som vet om någon sådan?

För min del blir det nog en Epson 1290 och ombyggd för kontinuerlig färgmatning. Färg kan köpas i lite större flaskor (motsvarar minst 12 vanliga patroner). Ombyggnadssatsen kostar dock några tusen, men tjänas snabbt in.

Återförsäljare

Men är det inte så att Canon S9000 har ganska stora behållare, typ 110 ml? Någon som känner till mer angående S9000?

DanneL skrev:
En feature på S9000/S900 som jag gillade är att skrivaren talar om innan den börjar skriva om bläcket inte räcker till utskriften.
Den funktionen har funnits länge på Epsons skrivare...

Visserligen förutsätter det att man använder originalpatroner, för vad jag vet har inga piratpatroner den funktionen, men jag kan ha fel...

Lotus skrev:
Om du blev imponerad av S9000s utskrifter så ska du definitivt ta en titt på utskrifter från Epson 1290 innan du köper, ty de är bättre.

Håller definitivt med Dan om att du skall jämföra innan du köper. Om Canon eller Epson gör de bättre skrivarna är väl egentligen en subjektiv sak att bedöma. Ett objektivt faktum är emellertid Canonskrivaren har separata färgpatroner för de enskilda färgerna, medan Epson har en samlingspatron för alla färger (förutom för svart, givetvis). Det innebär troligtvis att det är bättre ekonomi i Canonskrivaren. Epson har - åtminstone tidigare - haft problem med tekniken i skrivarhuvudena. På mitt jobb är Epsonskrivare bannlysta av den anledningen.

/J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar