Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskola i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

JennieAdén

Ny medlem
Hejsan. jag har planerat att gå en fotoskola i stockholm till hösten, på heltid. Jag ska ta studenten nu i vår och skulle vilja gå ett år och lära mig mer om foto. Är kulturama i Stockholm en bra skola? eller finns det någon bättre? och hur får jag tag på ett boende?!
 
Tjena!

Jag ska också söka dit till hösten :)

Jag har mailat lite med en av elevrna och kikat runt lite på nätet och så.
Själv tycker jag den värkar väldigt bra med mycket fokus på saker man har användning av vid komersiellt arbete.

Vill du veta mer borde du värkligen maila frågor till eleverna, dom är väldigt hjälpsamma! :)

/RE
 
Av de (2-3) jag pratat med, som går eller har gått den högre fotoutbildningen på Kulturama, var de flesta missnöjda med utbildningen. Främst för att den kändes "ovärd", och liknade gymnasieutbildningen mycket, men kostade väldigt mycket.

Beroende på vad du är intresserad av finns ju Nordens Fotoskola i närheten av Stockholm (men ändå rätt så off, ute på en ö), som är inriktad på dokumentärt foto.
 
Vad är du ute efter? Jag går på krefo på sigtuna folkhögskola och jag känner mig nöjd med utbildningen och omgivningarna.

Första perioden i utbildningen är helt analogt. Jävligt lärorikt när man senare går över till digitala. Vårterminen består av eget projekt.

maila mig på [email protected] om du vill veta med, lite svårt för mig att berätta när jag inte vet vad du vill ha.


http://www.sigtuna.fhsk.se/krefo.htm
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.