Annons

Fotosidans Bloggare.......

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Bloggen var vel OK..Nils

fujicanon skrev:
Säkert! men den skall kansje vara intersseant oxå; själv på Engelsk :)

Tydligen är den intressant nog för en internationellt välkänd blog som the F Blog eftersom de frågat om de får publicera inlägg från min blog där. Att du kanske inte tycker den är intressant bryr jag mig mindre om.

Re: Hehe...

Det är en ganska vanlig form att skriva bloggar i, alltså små vardagliga ting och tankar, som egentligen många går om kring och funderar över, men som ingen pratar om. Man kan läsa dessa och le lite igenkännande.

Utan att på något sätt höja nivån på den här diskussionen vill jag tipsa om att det just för detta ändamål finns ett hjälpmedel här:

http://www.avigsidan.com/avigsidan/blogg.html

/henrik

Vad jag ville belysa är att det kan vara svårt att själv ha en egen blog som tillräckligt regelbundet uppdateras med intressant material. Då fungerar nog gruppbloggar som F Blog mycket bättre med en hög kvalitét rakt igenom och blir därför betittad och läst av många fler.

Re: Re: Hehe...

amaster skrev:
Utan att på något sätt höja nivån på den här diskussionen vill jag tipsa om att det just för detta ändamål finns ett hjälpmedel här:

http://www.avigsidan.com/avigsidan/blogg.html

/henrik
Jupp! Men det är mottagarens reaksion som betyder något....liksom bilder.....
Huuuu; vilka gubbgnällerier jag kann blogga omkring........
När man har 6 bloggar och 0 kommentarer; är det på tiden att gå i kistan...med bloggandet :)

Man har ingen publik från dag ett, vare sig man är bloggare elleer begynnande popartist.

Nu är det förståss nyhetens behag, "alla" vill prova på. Jag skulle gissa att efter ett par veckor är det 20-30% av de som nu startat en blogg som fortfarande skriver i sin någorlunda periodiskt.

Vi kommer sen förändra blogglistan för att lyfta upp de som verkligen använder sin blogg, skriver några inlägg i veckan iallafall - de bloggarna kommer vara mest intressanta att följa. Så det är bara att gneta vidare, så kommer nog publiken vad det lider.

Att alla ska ha en blogg och skriva offentlig "dagbok" är nog en fluga. Funderar själv på att lägga ned mitt projekt för jag hinner och orkar inte få fram intressanta saker tillräckligt regelbundet. Och hur ska man hinna läsa/se allas bloggar? Internet är ju mediet, det försvinner inte. Hemsidor, bloggar mm är innehållet och det förändras med tiden. Gruppbloggar av hög kvalitét som F Blog kommer att finnas kvar och läsas/ses av många men mycket annat försvinner obemärkt i mängden och tynar säkert bort av sig självt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto