Annons

Fotosidan på en ipod touch

Produkter
(logga in för att koppla)

edsjo

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte att fotosidan skulle vara perfekt att titta in på när man har lite tid över med sin iPod Touch, men dessvärre visas t.ex. inte diskussioner på något bra sätt. Man ser texten, men sedan skärs alla texter i forumen av i högerkant (80% visas ungefär) och försvinner liksom in under kolumnerna till höger med 'Senaste nyheter' annonser etc. Webbläsaren på iPod touch är ju Safari och med 'fullvuxna' Safari på Macen fungerar det utan problem. Någon som vet vad detta problem kan bero på och om det kan åtgärdas?

Joakim

Problem att med Firefox läsa diskussioner på platt-TV också, texten flyter in under annonserna om man förstorar med Ctrl + (+).

Mycket irriterande, vore perfekt att kunna läsa lite FS i reklampauser.

Jag finner också detta väldigt störande.

Skulle vi kanske kunna få ett uttalande från sidansvarig om det innebär för många ändringar att kolla om $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"] innehåller "iPhone" eller "iPod", och sedan göra forumdelen smalare/flytta högerkolumnerna lite för dessa?

Ja lite irriterande är det. Allt fungerar precis som på datorn utom just att man missar lite precis i kanten av diskussionerna. Har nu lärt mig att leva med bara 80% av inläggen ;)

FILM) (ulltand skrev:
På min Ericssonmobil kör jag Operas mobilläsare, Opera mini, fungerar toppen. Kanske du kan testa att köra den?...
http://www.opera.com/
Jag kör OperaMini, som jag gillar mycket. Det jag saknar är dock att man inte kan se foton i folks gallerier (för att den ligger som en bakgrundsbild? Jag vet inte...). Ett tag gick det att ladda dem om man klickade ur "mobil vy", men nu hjälper inte det heller. :(

På måndag får jag min egen iPhone, så då får jag väl incitament nog för att fixa iallafall, sedan behövs bara tid ;-)

Vi håller på och förbereder en ny forumversion, så iom det skall vi försöka fixa detta och en del andra problem med layouten i forumet.

Om någon sett någon smart kod för att detektera att det är dator med "pytteskärm" som besöker Fotosidan så tipsa gärna. Att detektera en som tex iPhone är lätt men det finns ju en uppsjö av smådatorer med webbläsare, som identifierar sig på olika sätt så det är ett styvt jobb att hålla sig up-to-date med alla browseridentifikationer etc.

Att inte Opera vill visa bakgrundsbilder är ju tråkigt, inte mycket vi kan göra något åt - majoriteten verkar vilja att vi gör det lite svårare att ladda hem bilder från FS.

Hej!

Det låter trevligt att du får en iPhone och incitament att fixa layouten. Det vore verkligen trevligt om Fotosidan fungerar bättre även på iPhone och liknande.

Joakim

Det ser ju bra ut nu i nya versionen. Jag har inte hunnit undersöka mycket men vid en första annblick verkar problemet borta

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto