Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan fungerar inte längre med Google Chrome?

Produkter
(logga in för att koppla)

sarnor

Avslutat medlemskap
Jag har stora problem med att läsa fotosidan med Googles webbläsare chrome, tidigare gick det utmärkt. Men på senare tid får jag ständigt ladda om sidan då Fotosidan då jag väldigt ofta får meddelandet "Servern avslutade anslutningen utan att skicka data". Till detta kommer att det vanligen inte räcker med att försöka ladda om sidan en gång, utan först efter upprepade försök dyker sidan upp.

De sidor jag använder flitigast är Forumet och Prylmarknad, men felet uppstår även på andra sidor.

Detta sker så pass frekvent att jag har varit tvungen att överge Chrome för läsning av Fotosidan, vilket känns väldigt trist då jag av flera skäl föredrar Chrome framför min nuvarande nödlösning Internet Explorer.

Första frågan är naturligtvis om det är fler än jag som har problem?

Är det kanske någon som har en lösning?

Kan Fotosidan tänka sig att göra något så att jag kan återgå till Chrome?

Felmeddelandet i sin helhet ser ut så här:

Inga data har tagits emot
Det gick inte att läsa in webbsidan eftersom servern inte skickade några data.
Här följer några förslag:
Läs in den här webbsidan igen.
Fel 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Servern avslutade anslutningen utan att skicka data.
 
Använder nästan uteslutande Chrome numera och har inte haft samma erfarenhet som dej.
Är det verkligen bara Fotosidan som ger dig problem`
/Johan
 
Jag har precis samma problem! Det har blivit värre och värre faktiskt och jag har börjat använda Firefox istället när jag går in på Fotosidan. För mig händer det när jag skall förstora bilder, så vidare i forumet mm.
 
Jag använder Internet Explorer 9 och upplever samma sak. Får ofta trycka F5, uppdatera, för att text eller bilder ska visas.
 
Funkar utmärkt med Chrome här också, såväl med dev-versionen som med vanliga, samt både Windows och OS X.
 
Inte sällan är det olika add-ons/tillägg som ligger bakom problem med webläsaren. Kan vara något att överväga.
 
jag med

har sådana problem med chrome, är ganska säker på att de började efter senaste uppdateringen av chrome.
 
Använder nästan uteslutande Chrome numera och har inte haft samma erfarenhet som dej.
Är det verkligen bara Fotosidan som ger dig problem`
/Johan

Ja, det är bara Fotosidan som strular. (Jag jobbar med test av IT system så jag har kollat ganska noga innan jag skrev mitt inlägg.)
 
Inte sällan är det olika add-ons/tillägg som ligger bakom problem med webläsaren. Kan vara något att överväga.

Jag använder inte speciellt många tillägg, och de jag har har jag använt sedan länge utan tidigare problem med Fotosidan. Detta är något som startade i princip samtidigt som Fotosidan la om sitt forum för någon månad sedan, då länkningen på Senaste inläggssidan gjordes om.
 
Använder Chrome sedan den uppfanns och upplever inga som helst problem att läsa fotosidan med den.
 
Jag vet inte om det här kan vara orsaken, men kanske:

Kolla under inställningarna i Alternativ i Chrome, klicka på "Under Huven" och kolla om du har avbockat funktionen: "Förutsäg nätverksåtgärder som förbättrar laddningen av sidan". Det kan ibland vara problem med den inställningen. Det kanske finns någon sådan inställning i IE också, men det vet jag inte. Nu har dom bytt namn på den inställningen, men jag tror det är den som kallades DNS-prefetching tidigare.. Kan va värt ett försök iaf.

// Richard


Jag har stora problem med att läsa fotosidan med Googles webbläsare chrome, tidigare gick det utmärkt. Men på senare tid får jag ständigt ladda om sidan då Fotosidan då jag väldigt ofta får meddelandet "Servern avslutade anslutningen utan att skicka data". Till detta kommer att det vanligen inte räcker med att försöka ladda om sidan en gång, utan först efter upprepade försök dyker sidan upp.

De sidor jag använder flitigast är Forumet och Prylmarknad, men felet uppstår även på andra sidor.

Detta sker så pass frekvent att jag har varit tvungen att överge Chrome för läsning av Fotosidan, vilket känns väldigt trist då jag av flera skäl föredrar Chrome framför min nuvarande nödlösning Internet Explorer.

Första frågan är naturligtvis om det är fler än jag som har problem?

Är det kanske någon som har en lösning?

Kan Fotosidan tänka sig att göra något så att jag kan återgå till Chrome?

Felmeddelandet i sin helhet ser ut så här:

Inga data har tagits emot
Det gick inte att läsa in webbsidan eftersom servern inte skickade några data.
Här följer några förslag:
Läs in den här webbsidan igen.
Fel 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Servern avslutade anslutningen utan att skicka data.
 
Var hittar jag Alternativ? Jag hittar bara properties när jag högerklickar och där finns sex flikar men hittar inget som heter alternativ.
 
Var hittar jag Alternativ? Jag hittar bara properties när jag högerklickar och där finns sex flikar men hittar inget som heter alternativ.

Alternativ, eller Options eftersom du då verkar ha språket engelska på din hittar du om du klickar på det lilla verktyget längst upp till höger. Sen borde det heta "Under the hood" och "Predict network .."

// Richard
 
Tack! Nu hittade jag rätt och det ser lovande ut. Klickade runt lite och alla sidor kom upp som de skulle - och det brukar strula ganska direkt när jag går mellan olika sidor så jag hoppas detta har fixat problemet!

Torun
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.