Annons

Fotosidan är nere för underhållning

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Sql-basen krånglade nu på morgonen/fm och efter en stund togs sidan ner för handpåläggning. För en gångs skulle läste jag vad som stod på "Kommer strax" och fick mig ett litet skratt:

Bilagor

• systemmaintfs.jpg
    systemmaintfs.jpg
    29.1 KB · Visningar: 362
Det blir inte lika roligt om browsern visar åäö rätt ...

Då står det nämligen "Vi gör lite systemunderhåll på sajten, kom tillbaka ingen om 10-20 minuter."

-Thomas

Tror inte att det är min browser son renderar fel. Varför visas då "felet" bara i "Kommer strax"?

Bilagor

• systemmaintfs2.jpg
    systemmaintfs2.jpg
    54 KB · Visningar: 333
tannler skrev:
Tror inte att det är min browser son renderar fel. Varför visas då "felet" bara i "Kommer strax"?

Därför att closed.fotosidan.se innehåller ett HTML-fel.

Det är en statisksida som ligger helt isolerad från resten av sajten, det är därför det kan bli fel på "bara den".

-Thomas

Tog en stund innan pengen föll - :D

Jag måtte vara trög - min browser är inställd på Default Character Encoding: Western-ISO-58859-1. Är det en riktig inställning - eller borde jag ändra den?

"Fotosidan är nere för underhållning"

Varför får inte vi medlemmar vara med om det roliga (underhållningen) ?

Är väl bättre att ta ner sidan vid underhåll istället.

talthoff skrev:
Därför att closed.fotosidan.se innehåller ett HTML-fel.

Det är en statisksida som ligger helt isolerad från resten av sajten, det är därför det kan bli fel på "bara den".

-Thomas

Och den som "står" på den sidan och trycker uppdatera kan tro att fotosidan.se är fortfarande nere.
Men jag själv skulle inte vara så klantig ;-)

/Michael

Hur som helst blev min dag förstörd :(
Mina rutiner är att läsa Fotosidan samtidigt med inmundigandet av frukost och fyller tangentbordet med brödsmulor.

Martin det var fler än du som fick dagen förstörd, jag hade gärna druckit kaffe och läst tidningen istället för att bråttas med en trilskande databas :)

Det stämmer att closed.fotosidan.se inte vet när riktiga fotosidan är frisk igen. Det är en nödsida som vi slänger upp om/när vi vi får problem. Istället för den vanliga "sidan kan inte nås" som din browser slänger upp om/när en sajt är nere.

-Thomas

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto