ANNONS
Annons

Fotosafari: "sliter mig från gatan och drar ut i urskogen 14/1

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
Stockholm:

Tänker ta mig till Tyresta Natinalpark Söndagen den 14/1 Om det är fler som vill hänga på?

En vandring med kameran runt Stenjsön bland mossa och vattendrag och avslutning med Korvgrillning och fotosnack runt lägerelden ;)

Leden är ca 6 km.

Rundvandring kl 10-13 korvgrillning ca 13-15!

Här en bild på stensjön från idag!

Häng med ut i naturen 0708 777 895

//Marcus

Bilagor

• 2289-stensjön-40k.jpg
    2289-stensjön-40k.jpg
    38.5 KB · Visningar: 1,212
Menar du Fornborgsslingan ?
6 km i kuperad terräng på 3 timmar?
För mig är naturfoto ett långsamt sätt att plåta. Det tar tid att hitta kompositioner och snyggt ljus. Till skillnad från gatufoto där jag hyperfokalplåtar "från höften". :)
M a o för mig är det för lång sträcka på för kort tid. ;-)
Annars vore det skoj med Tyresta. :)

Senast ändrad:
Mackan goes forest :)

Får nog hålla med Monica. Det är tveksamt om man hinner runt på tre timmar, men jag är intresserad åndå. Måste bara kolla upp om jag kan. Får återkomma senare i veckan.

/P-O

PS. Ses vi på MFS-träffen i kväll? DS.

Låter kul

Det är en otroligt fin promenad, men den tar mer än tre timmar om man inte skall stressa är troligtvis på måste bara kolla hemma först :)

mvh

Martin

Jag håller med er om tiden!

Men jag har planerat efter ljuset och har ingen lust att lubba upp sju på morgonen ;)

Tanken är att man får en skön prommis runt sjön med kameran och att umgås runt lägerelden utan ficklampor :) Det är ju inte hela världen om vi börjar grilla vid 14 tiden heller?

Och visst kommer jag förbi ikväll P-O!

Bilagor

• 2388-längs-leden-besk-40k.jpg
    2388-längs-leden-besk-40k.jpg
    39.8 KB · Visningar: 1,023
Blir väl till att leta fram ett regnställ och stora kameraväskan och stativ och nattlampa och spritkök och tält och så vidare. Jag är med...

/Jon

Kul Jon! Då kan du åka med oss.

Oscar bil är ett måste så vi får försöka se om vi får ihop fler med bil!

Här är en bild från Eldstaden!

Bilagor

• 2310-grillar-sjön-40k.jpg
    2310-grillar-sjön-40k.jpg
    39.2 KB · Visningar: 869
Jag funderar på att ta mig till Tyresta på söndag. Jag törs dock inte lova något, så jag är inte att räkna med bilmässigt (åker för övrigt egen bil från Uppsala).

Låter som att det kan bli en kul dag.

Tyvärr är jag redan uppbokat med ett annat kameragäng.

Jon, äääälskar mitt 70-200Vr.

Nu ser ju vädret ut som fan, så jag åker nog inte till Tyresta ändå. Jag föreslår att vi tar oss dit senare i vår eller nåt, när det börjar bli lite mer naturfotomässigt också :)

Berndt, ta med ditt fotogäng till vårt fotogäng...

Det är klart att du äääälskar ditt 70-200Vr, du är väl lika kär i ditt som jag är i mitt.
Jag är lite avis på ditt 17-55 2.8 och funderar på att köpa ett 105 macro Vr bara för att ha nått du inte har!!!

/Jon

Avstår morgondagens tur. Hinns helt enkelt inte med. Dessutom ser ju inte vädret ut att bli särskilt lockande.
Vi ses en annan gång.

/P-O

Det är lungt P-O! Vi Citybor drar ut i regnet iaf :) Kanske kan man grilla en wurst och kanske göra en bild så är söndagen räddad vet ja ;)

Får väl ladda upp nån bild här isf!

Tack för trevlig dag alla det måste vi göra om!

Några bilder från dagen kommer här..

Bilagor

• 2710-fornborgsslingan-40k.jpg
    2710-fornborgsslingan-40k.jpg
    38.2 KB · Visningar: 278
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar