Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotos blixttest i 2/2006

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Funderar på varför Foto inte testade någon blixt från Sigma i senaste numrets stora blixttest, när de för några år sedan utnämde "Sigma EF-500 Super" med både "toppklass" och "prisvärd" i nummer 4/2003. Jag antar därför att utmärkelserna står kvar även i de uppdaterade versionerna som har tillkommit plus att prislappen har minskat och på så sätt borde förstärka utmärkelsen prisvärd, samt stärka toppklass eftersom den kan hantera fler kameror än tidigare med fler funktioner, t ex Canons digitala med E-TTL II, när blixten heter "Sigma EF-500 DG Super II".

Eller är det en hund begraven, som t ex att Sigma inte vill annonsera i Foto?
 
RolandM skrev:
Eller är det en hund begraven, som t ex att Sigma inte vill annonsera i Foto?

Eller kan det helt enkelt vara så att det i praktiken är samma blixt och därför inte var så intressant att testa på nytt? Särskilt då det samtidigt fanns en rejäl dröse andra blixtar att välja bland och som tidigare aldrig testats.
 
RolandM skrev:
Funderar på varför Foto inte testade någon blixt från Sigma i senaste numrets stora blixttest, när de för några år sedan utnämde "Sigma EF-500 Super" med både "toppklass" och "prisvärd" i nummer 4/2003. Jag antar därför att utmärkelserna står kvar även i de uppdaterade versionerna som har tillkommit plus att prislappen har minskat och på så sätt borde förstärka utmärkelsen prisvärd, samt stärka toppklass eftersom den kan hantera fler kameror än tidigare med fler funktioner, t ex Canons digitala med E-TTL II, när blixten heter "Sigma EF-500 DG Super II".

Eller är det en hund begraven, som t ex att Sigma inte vill annonsera i Foto?

Läste tidningen på biblioteket idag och jag reagerade också på samma sak.
Konstigt...
 
Lustigt men samma tanke har slagit mig. Funderar på att skaffa en blixt till min D50. Sigman verakr fin. Men den saknades i testet! Why??? De har med en Sunpak FZ40? Hur är den? Den är ju billig men hur bra är den?
 
Ingen Minoltablixt heller om jag läste rätt, fast de räknar väl oss som nerlagda ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.