ANNONS
Annons

Fotoryggsäck som inte är en fotoryggsäck...

Produkter
(logga in för att koppla)

Kenneth R.

Aktiv medlem
Jag har börjat fundera på val av ryggsäck för min Indienresa i december.

Förra sommaren var jag på Borneo och då använde jag en Tamrac Adventure 9. Helt ok men sväljer för lite grejer och sitter inte riktigt bra på min rygg (Jag är 1.88 lång).

Jag skulle helst vilja ha en "riktig" ryggsäck och ha fotoprylarna i den. Dels verkar man få mer för pengarna och dels verkar ergonomin bättre. Jag kan ju alltid lägga objektiven i separata objektivväskor så de blir skyddade mot stötar.

Sedan vill jag inte ha en rygga som skriker "svindyr kamerautrustning"!

Jag vill ha med: Två hus med batterigrepp och tre objektiv samt blixt.
Sedan skall den även rymma regnponcho, första förband, mediciner, en kvarting gin, lite käk, myggmedel etc.

Den skall endast användas som dagsryggsäck och behöver inte rymma hela min packning. Den skall kunna gå som handbagage på flyget, ev. packar jag endast fotoprylarna i den inför själva flygningen.

Har ni som reser och fotar mycket något bra tips?

Tamrac har en större modell, adventure 10 och jag funderar på den, men dels är jag orolig för att ergonomin lämnar en del att önska, dels tycker jag öppningen i ryggen känns lite väl inbjudande för ficktjuvar när jag går på gatorna i Chennai....

Tacksam för tips!
 
Visserligen är LowePro Rover AW Plus en fotoryggsäck, men den kan kanske vara ett alternativ iaf? Ett lysande bärsystem som kan anpassas efter bärarens längd (jag är själv 194) och gott om plats för "vanliga prylar". Tror nog din kamerautrustning ska rymmas också.
 
Jag har en Dörr Adventure Icebreaker, modell Large.

Den borde rymma din utrustning utan problem. Den har dubbla dragkedjor vilket skyddar utrustningen bättre mot både damm och regn. Den är skön att bära, speciellt om man är lite längre (jag är 1.90). Bra prisnivå också! Jag köpte min på Cyberphoto för 1700 kr.
 
Tack för rea förslag!

Erland- jag hittar inte Rover AW+ på Lowepros hemsida. Inte på Cyberphoto heller. Har den utgått tro?

Fredrik- Har din säck plats för extra, icke fotorelaterade prylar också?

/Kenneth
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.