Annons

Fotoryggsäck för lång person

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
Men fortfarande som handbagage?

Uj det där hade jag inte sett.... näe jag checkade in det.. tänkte knasigt.
Jag har en lowepro stealth reporter som man kan ta ur insatsen ur.. hade den väskan som handbagage och packade i ryggan.. när jag kom fram packade jag om och hade stealthinsatsen i botten på ryggsäcken _istället_ för den insats som kommer med ryggan.
 
Nu är den testad

Nu har jag hunnit testa ryggsäcken några gånger innehållande i stort sett alla fotogrejor jag har, vilket gör 13-14 kg inklusive ryggsäcken.
Den är mycket bekväm på ryggen och har ett bra stativfäste där ett Manfrotto 055 sitter alldeles utmärkt.

Nedanstående bild visar att ryggsäcken nog inte får vara mycket mindre, för då åker termosen ut, och det vore ju tråkigt. En kopp kaffe är aldrig helt fel...

Canon 300D med normalzoom ser dock löjligt liten ut där högst upp. Det yttre facket rymmer en laptop, i alla fall en Dell D600, eller en del extra kläder.
 

Bilagor

  • dscn3571.jpg
    dscn3571.jpg
    54.3 KB · Visningar: 172
TML skrev:
Hej,

om du inte kräver en renodlad fotoryggsäck med alla dets plastfack, småfack och annat, men snarare också önskar plats med annat än fotoutrustning kan jag fullt ut rekommendera Arcteryx M40 ihop med en insats från en t.ex. Lowe Pro S&F Reporter serie.



Mvh

Arceteryx har verkligen fina säckar. Jag vill ha en lite större säck att inreda själv.

Alpinistsäcken Nozone 45/50/55 ser riktigt bra ut. Väger bara 2,3kg. Även din skidsäck M40 finns i en större 38L storlek såg jag.

Skall in till Vasagatan och testa.
 
Re: Tamrac Expedition 8

Utvandraren skrev:
Det blev en Tamrac Expedition 8 trots allt. Jag var lite osäker på om Rovern skulle räcka trots allt, då jag uttryckligen sökte efter något som skulle rymma allt. Den anlände på en vecka från Technikdirekt. Pris: 250 EUR med frakt, mot 470 från den största fotobutiken i Åbo, som ändå inte hade den i lager.

Ryggsäcken är stor, större än jag behöver nu. Det finns i varje fall plats för tubkikare eller termos för de gånger det behövs. Nedan är en bild med det mesta jag har isatt.

Bärsystemet är fast, vilket ju inte är så lysande (vilket kanske förklarar viktskillnaden på 1,5 kg till LowePros motsvarande modell). Det passade dock min rygglängd mycket bra, men mycket längre får man inte vara.

Hej Peter
Visst är tamracen en suverän ryggsäck, köpte en själv förra i sverige för ca 250 euro.
Nu har du ju visserligen köpt en men har du kollat på http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=729 dom skulle ha haft den för 229 euro.
Vet du nåt om den affären?
 
Tamrac Expedition 8

Hej Jarno

Jag kände inte till maitolaituri.tv tidigare, annars hade jag nog köpt därifrån. Det hade blivit 10 EUR billigare. Jag får väl lägga stället i min länklista.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.