ANNONS
Annons

Fotoryggsäck med plats för laptop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arlemo

Aktiv medlem
Har haft följande rygga fram till nu:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewproduct.htm?ID=7717

Är mycket nöjd med den. Gillar t ex att öppningen är mot ryggen så att det inte går att öppna den den sitter på så man kan gå helt tryggt genom folksamlingar. Man lägger också ner den för att öppna den så att den del som är mot ryggen aldrig blir smutsig.

Nu ska jag ut och resa och behöver en rygga med plats för en 15" laptop också.

Är det någon som har något bra förslag som uppfyller dessa önskningar?
 
Har haft följande rygga fram till nu:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewproduct.htm?ID=7717

Är mycket nöjd med den. Gillar t ex att öppningen är mot ryggen så att det inte går att öppna den den sitter på så man kan gå helt tryggt genom folksamlingar. Man lägger också ner den för att öppna den så att den del som är mot ryggen aldrig blir smutsig.

Nu ska jag ut och resa och behöver en rygga med plats för en 15" laptop också.

Är det någon som har något bra förslag som uppfyller dessa önskningar?

Jag är mycket nöjd med min Lowepro Pro Runner 450 AW ryggsäck. Mycket bekväm, stor och rymlig (mitt sigma 70-200/2,8 ryms t.o.m. på högkant i objektivfacken med lite milt våld) och min 15" macbook pro ryms hur bra som helst in i sin ficka som är på ryggsidan. Ryggsäcken (huvuddelen) öppnas dock på traditionellt vis så man lägger ryggdelen mot marken. Själv upplever jag inte det som nåt problem eftersom jag ändå är lite petig med var jag lägger ner den.

Även fullastad med saker och ett stativ fäst baktill är det inget större problem att kånka på väskan också längre sträckor tycker jag, mycket tack vare de breda axelremmarna (och jag kan inte påstå att jag har speciellt bra kondition). Hela väskan andas kvalitet och jag betalade 165€ för den om jag minns rätt.

Enda nackdelen jag ser är att den är lite jobbig att öppna med stativet fäst baktill. Storleken tror jag är just och jämnt anpassad så den ska gå som handbagage på flyget, men jag är osäker på saken. (Jag jämförde väskan med min standard handbagage-väska och de yttre måtten exklusive remmar och stativ är väldigt lika. Men ryggsäcken ser ändå lite större ut...)
 
Lowepro Ryggsäck CompuPrimus AW blå

Hej
Köpte nyligen en sådan här på Scandinavian Photo
Är väldigt nöjd, den har oxå öppningen mot ryggen osv.
Sitter som en smäck, var ute och fotade häromdagen och kände inget behov av att ta den av mig. Vilket jag alltid gjort med andra ryggsäckar.
//Henrik
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.