crilleee
Ny medlem
Hallå! Jag är ny här på fotosidan och detta är mitt första inlägg, vet inte om jag hamnat i rätt forumdel, men hoppas ni har överseende. Har alltså ett stort fotointresse och håller på mycket med foto och efterbehandling. Nu har vi ett projektarbete i skolan där jag självklart har valt foto. Detta är ett ganska fritt projekt som sträcker sig ända till våren. Jag skulle nu vilja ha lite idéer och synpunkter från er kunniga och kreativa. Har funderat på att fota en bild per timme ut genom vardagsrumsfönstret (som överblickar havet) och ha temat "hur landskapet förändras, från höst till vår" eller liknande. Har också funderat på att t.ex ta en bildserie där jag kör hemifrån, till skolan, flickvännen eller liknande. Alltså att börja ta en bild när jag är hemma, nästkommande dag en bild lite längre bort osv osv. kanske lite otydlig beskrivning, men när jag börjar så är det alltså höst, när jag är framme vid slutdestinationen är det vår.. kanske lite ambitiöst. Synpunkter, kommentarer på detta uppskattas verkligen. Någon som kanske har en annan ide också? Kan väl tillägga att jag har en Canon 20D med diverse objektiv.
MVH crille!
MVH crille!