Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoplatser i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

martinh

Aktiv medlem
Hej

Har ni några bra tips på platser som man kan fotografera i göteborgsområdet. Tänker mig ställen som man kan göra fotoutflykter till, som exempel fjärilshuset och Botan.

Vart åker ni?
 
Varför inte ta en skärgårdsbåt ut från saltholmen nu till våren!
I övrigt så är jag nog oerhört hemmablind, mycket sällan man kommer på något från där man bor själv!

Lycka till!
 
Göta älvbron med tillhörande "läppstift"!
 

Bilagor

  • img_4148.jpg
    img_4148.jpg
    44.9 KB · Visningar: 4,825
Snyggt!!

Grymt snygga bilder, Thomas! Är operabilden tagen från båt, eller bananpiren?

Mvh Hans
 
Varför inte åka ut till industriområdena på Hisingen? Bild från ett raff!
 

Bilagor

  • raff.jpg
    raff.jpg
    44.2 KB · Visningar: 4,157
Åk till Klippan, vid Älvsborgsbron och invänta färjorna från väster!
 

Bilagor

  • img_3062.jpg
    img_3062.jpg
    47 KB · Visningar: 4,164
När du ändå är vid klippan, åk över till hisingsidan och besök Eriksberg!
 

Bilagor

  • 1155117-4593d7e4e29739da.jpg
    1155117-4593d7e4e29739da.jpg
    46.6 KB · Visningar: 4,593
Jääääääla Thomas, du har ju tagit alla bra bilder som man kan ta. Nu finns det ju inga bra bilder över att ta till oss andra! ;-)
 
och att man kan promenera på Älvsborgsbron! Tänk dock på att det blåser och att räcket är ganska högt (= bra stativ)
 

Bilagor

  • img_3686.jpg
    img_3686.jpg
    45.1 KB · Visningar: 4,135
Kanske ett råkigt förslag men STAN. Jag fotade folk på Kungsgatan igår, där hittar man alltid lite udda och intressanta typer..

Miljön och gatorna i Haga och en promenad upp till Skansens krona för kanonerna och utsikten. Har du en modell med så är miljön och väggarna där riktigt snygga som bakgrund oxå.

Hamnområdena på kvällen..

Och så håller jag med om att skärgården är kanon om det är natur du är ute efter.

Men idag då? I detta trista vädret. Vad fotar man då?
 
Imponerande bilder Thomas. Varför har vi inte fått se dem tidigare på FS? Mycket inspirerande.

Mitt förslag är Hönö. Nås lätt med kommunala färdmedel. Ersdalen är ett mycket vackert naturreservat. På Hönö finns även ett fiskerimuseum värt att besöka. /Göran
 

Bilagor

  • soluppgång_forum.jpg
    soluppgång_forum.jpg
    46.3 KB · Visningar: 1,184
Personligen tycker jag att det är mer spännande att fota folk på stan, än att fota turistresemål... men om jag fick välja skulle jag åka ut till någon skärgårdsö.

Jag vill dock uppmana folk att börja titta på sin omgivning, det finns alltid schyssta platser att fota på i sin vardag, som inte kräver en utflykt. Billigt och kul!
 
KVICK skrev:
Imponerande bilder Thomas. Varför har vi inte fått se dem tidigare på FS? Mycket inspirerande.
/Göran


Nästan samtliga bilder är tagna denna vecka...

För närvarande sammanfaller solnedgången strax efter jag slutar arbeta. Så det har blivit en timme längre resväg hem denna vecka.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.