Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoobjekt i Houston

Produkter
(logga in för att koppla)

Thunderbird

Aktiv medlem
Skall åka med företaget till Houston i September.
En ren affärsresa men en eler två dagar blir på egen hand.
Nån som vet om det finns något man inte bör missa att besöka/fota, i eller omkring Houston.
Jag kommer att ha tillgång till bil.

Mvh
/E

Thunderbird skrev:
Skall åka med företaget till Houston i September.
En ren affärsresa men en eler två dagar blir på egen hand.
Nån som vet om det finns något man inte bör missa att besöka/fota, i eller omkring Houston.
Jag kommer att ha tillgång till bil.

Mvh
/E

Det beror lite på vad du gillar att fota och hur långt du är beredd att åka, men jag har för mig att det finns en hel del "Ghost Towns", d.v.s. övergivna gamla byar oftast från Vilda Västern-eran i närheten av Houston.

Det finns säkert någon som passar på lagom avstånd för en dagsutflykt.

Här finns en förteckning: http://www.ghosttowns.com/

Lite tråkig är själva Houston i och med att den är så steril och de flesta affärer finns under jord.

Det som finns i "närheten" är NASA Houston Space Center, där de har kvar manöverrummet från slutet av 60-talet.

Vidare så rekommenderar jag dig en trip till Galveston, som är en ö utanför Houston, 5-10 mil söderut, med millånga sandstränder, underbart! +21 i vattnet var det när jag var där i April!

Bilagor

• img_1605 (wince).jpg
    img_1605 (wince).jpg
    15.9 KB · Visningar: 92
Underjordiska gångar där affärer finns.

Bilagor

• img_1608 (wince).jpg
    img_1608 (wince).jpg
    26.1 KB · Visningar: 98
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar