Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomaraton i Skara den 27 september

Produkter
(logga in för att koppla)

carpelux

Aktiv medlem
Jag vet inte om det finns några medlemmar i Skara fotoklubb här, men vad jag sett så har ingen pushat för den fotomara som går av stapeln den 27 september i skara. Mer info finns här.
Jag funderar själv på att anmäla mig, det vore kul om någon anna ifrån trakten eller på genomresa hänger på oxå. Man måste ju främja de lokala evenamang som ordnas även om man inte själv är medlem :)

Du får låna kamera av mig, jag har alldeles för många. Så får du återuppleva den klassiska känslan av manuell fokusering :)

Jo, jag har redan anmält mig. För första gången på väldigt länge så krockar inte fotomaran i Skara med "Planket"-tävlingen/utställningen i Mariestad (i år går Planket av stapeln den 20/9).

Så jag får väl passa på tillfället att pusha lite för Planket då, eftersom jag är medlem i Mariestads Fotoklubb. Det går till så att man hänger själv upp sina bilder på det gröna planket längs Komministergatan mellan kl 9-12. Kl 12-13 bedöms bilderna av en i förväg hemlig jury, och kl 13 är det prisutdelning. Därefter tar man själv ner sina bilder. Bilderna ska vara märkta med fotografens namn på baksidan (får INTE ha fotografens namn på framsidan). Man kan delta med högst 5 bilder. Det finns ett par regler till men dessa är jag inte helt säker på hur de lyder. Men, om någon är intresserad kan jag ta reda på dessa.

/AnnaKarin

Hur gick det för er, ni som var där?

Jag lyckades nog inget vidare själv, men det ska bli kul att se resultatet ändå.

Förresten, någon som vet något om den, för mig, udda filmen "Ferrania Solaris 200" ?

/AnnaKarin

Det känns sådär, det är alltid svårt att veta hur bilderna blir. Dessutom blev det lite blött på slutet, så det kanske gick lite för fort.

AnnaKarin skrev:
Förresten, någon som vet något om den, för mig, udda filmen "Ferrania Solaris 200" ?

/AnnaKarin

Det finns en tråd här på FS, vet jag. Men kommer just nu inte ihåg exakt var. Prova gärna att söka.

Och för att knyta an till den ordinarie tråden här så hade jag gärna varit med i Skara. Var med för ett par år sedan, men fick inrikta mig på att reparera ett kamerahus istället. Och man har ju inte hur mycket pengar som helst.
Men visst är det spännande att få se resultatet, och jämföra sina kreativa krumsprång med andra fotografer.

Kijana skrev:
Det finns en tråd här på FS, vet jag. Men kommer just nu inte ihåg exakt var. Prova gärna att söka.

Ja, den finns och hade lästs innan min fråga.

Vad jag satt och funderade på när jag ställde frågan var detta: Hur mycket har filmen påverkat bilderna? Blev det som jag tänkte och ville? Eller fick mina bilder en ton av grönt, eller rött, eller... Kort sagt, sådana detaljer som är svåra att läsa sig till på tillverkarnas sajt.

Direkt dålig kan den iaf inte vara eftersom Skara Fotoklubb valde den till fotomaran.

/AnnaKarin

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar