Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomässan 2012

Produkter
(logga in för att koppla)

Högdagern

Medlem
Tittade just på förteckningen över medverkande leverantörer på årets fotomässa. Pentax (och för den delen Ricoh) lyser med sin frånvaro. Har inte använt Pentax förut, men K5-IIs verkar onekligen vara fantastiska mängder kamera för pengarna och jag hade sett fram emot att känna på den och se om det är något för mig. Kommer de representeras av någon återförsäljare eller generalagent istället är har de dragit sig ur helt? Någon som vet?

Länk:
http://sthlm.fotomassan.se/for-besokare/utstallande-foretag

Japp, jag undrade samma sak och slängde iväg ett mejl till Focus Nordic och fick svar.
Hej Andreas,

Vår målsättningar att kunna visa det mesta av höstens nyheter (de som visades på Photokina).

Det ser dock ut som att de nya objektiven kan bli svårt, men vi räknar med att ha nya K-5 II.
Några fler nyheter än de redan kända ska du inte vänta dig.

Tack för infon!

Om jag vore Focus Nordic skulle jag se till att fotomässans sökmotor skickar en till dem när man söker på "Pentax". För oss som inte har en aning om vem som är generalagent, alltså.

Nåväl, då blir det till att gå och klämma på K5-IIs. Ska bli roligt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar