Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokurs

Produkter
(logga in för att koppla)

Thres

Medlem
Hej. Jag ska gå en fotokurs nu i höst... Den kursen ska förhoppningsvis kunna ta mig vidare till att i framtiden komma in på en fotolinje. Jag kan nu välja om jag ska fokusera på digital bild eller inte.
Jag tycker det är så mycket roligare att fota digitalt, men det jag undrar över är om det är enklare att komma in på en mer avancerad utbildning om jag har en mer traditionell kurs i botten?

Vad har ni för erfarenheter om detta? Jag vill ju komma in på fotoskolan sen... Men egentligen helst läsa den digitala kursen nu.

Tack på förhand!!!

Thres skrev:

Jag tycker det är så mycket roligare att fota digitalt, men det jag undrar över är om det är enklare att komma in på en mer avancerad utbildning om jag har en mer traditionell kurs i botten?

Beror helt på vilken fotolinje du tänkt söka till. En del vill fortfarande hålla på med analog fotografi, andra prioriterar framförallt digitalt. Om du är mest road av digital foto, då tycker jag du ska söka till en sådan utbildning.

MVH/Stefan

Om du vill ha flest valmöjligheter ska du nog välja analogt fotografi. Vad jag har haft erfarenhet av så vill de flesta bra fotografiutbildningar att man ska kunna arbeta i ett svart/vitt lab.

Synd bara att digitalt är asmycket roligare :/ Men, du kommer nog ha mycket bra användning av en analog kurs som grund för ditt digitala arbete.

Lycka till i allafall! :)

ANNONS