Annons

Fotokungen EOS 5D MkII + EOS 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
jag brukar bli suktad av deras erbjudanden, köpte deras 35/1,4 för några månader sen för tio papp och har inte ångrat en sekund. Och var hårsmånen från att köpa 200/2.8. men kamerahus är inte lika kul som optik och eftersom jag har nya 5d så finns ju ingen anledning att köpa 7d, jag fotar ju ändå inte sport och sånt som den är bra på. Har en 500d som backup och även om den är superbra så är det ju faktist avgrundsskillnad i bildkvalitet, oavsett vad alla krop-fotografer säger, det går helt enkelt inte att jämföra. Precis som med en bil, hur går en enlitermotor mot en på två och en halv liter.

Den där 5D mkII är fortfarande kvar...
Får väl sälja av min 40D med tillhörande grepp o mina EF-S objektiv så är jag nästan i mål.

Klarar man sig med en 5D mkII tillsammans med EF 24/2.8, EF 50/1.4 o EF 85/1.8 tills man sparat ihop till en normal-zoom?
Fotar ju en del inomhus på barnen framför allt.

/L

Den där 5D mkII är fortfarande kvar...
Får väl sälja av min 40D med tillhörande grepp o mina EF-S objektiv så är jag nästan i mål.

Klarar man sig med en 5D mkII tillsammans med EF 24/2.8, EF 50/1.4 o EF 85/1.8 tills man sparat ihop till en normal-zoom?
Fotar ju en del inomhus på barnen framför allt.

/L

Du klarar dig alldeles utmärkt med de objektiv du beskiver och alldeles speciellt till barnbilder inomhus.

Vi är ju några stycken, som faktiskt föredrar Fasta objektiv före zoomar. Själv har jag gjort mig av med allt vad normalzoomar heter och ska skaffa en 24mmII F/1.4 som komplement till min 35mm. En 70-200mm F4 IS behåller jag däremot.

o nu säljer Fotokungen helt nya 5DmkII för 19790 kr.
De levereras i delad kartong, vad nu det innebär.
Ett bra pris iaf.

http://www.fotokungen.com/ListProducts.aspx?cat=304

/L

Det innebär förmodligen att man säljer kamerahuset för sig och 24-205/4 IS för sig.
Jag köpte min 5DMKII på det viset. Fotohandlaren hade en kund som var ute efter en 24-105/4 som var bristvara och jag ringde lite senare på jakt efter en 5DMKII som var hopplös att få tag på utan att köpa ett kit. Förmodligen gör affären också en bättre affär på detta viset.
Förmodar att handlaren får kitzoomen billigare i kitet än om de köper det separat från Canon.

Var faktiskt inne på Fotokungen idag igen och köpte en 450d med 18-200IS för under sjutusen kr, ett riktigt fynd. Men var ju till en kompis iofs, men sa ändå till dem att de får sluta med de där s k demoutförsäljningarna, både kameran och optiken jag fick idag var garanterat helt nya.

Hur mycket betalade du i frakt? Och är det säkert att betala med kort? Det är inte så enkelt att navigera när man inte fattar ett smack! ;)

Frakt + fraktförsäkring låg på under 200SEK. Totala priset för huset låg på gott och väl under 18000SEK. Man registrerar sig på sidan, beställer och får ett mail med bankuppgifter och sedan för man över pengar till firmans bank genom ex. sin Internetbank. Enkelt och avgiftsfritt. De tar inte kortbetalning. Frakten var snabb, tre dagar så var paketet i Sverige. Tyvärr var det på en fredag så jag fick det inte förrän på måndagen levererat hem av DHL. Klipp ut texten på sidan och översätt på Google så förstår man ganska bra.
Lycka till
Tommy

Ny 5D II på gång om butiker sänker priserna?

Varför inte fundera på om våran svenska lira nu är mer värd än tidigare. Det lär påverka vad vi betalar till Japan. Att sedan Canon idag släpper en stor och förmodligen dyr uppdatering av filmfunktionen i 5DMKII talar bara för att denna kommer leva kvar i ytterligare minst 12 månader.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar