Annons

fotokompis stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Soldyrkare

Aktiv medlem
hej där ute!

söker en eller fler fotokompisar som har tid för fotografering dag- och kvällstid, för fotoutflykter och att fotografera gemensamt i studio som vi kan hyra in oss på. tänka lite säljinriktat och sälja bilder.. tänka ut teman och lära oss av varandra.

har nyss startat eget och vill göra det bästa med det, men gillar att göra saker gemensamt.

hör av er, här eller via mejl!

~ elisabeth

Det är ju bara att annonsera här när du tänker ge dig ut, oftast är det någon som hakar på. Alternativt hakar du på när andra annonserar. Det är en grej på g i dag vid 16 t.ex.

Det är ju bara att annonsera här när du tänker ge dig ut, oftast är det någon som hakar på. Alternativt hakar du på när andra annonserar. Det är en grej på g i dag vid 16 t.ex.

- Just det! Elisabeth - häng med ut idag, vet jag. Jag har inte bestämt varken mål eller metod för dagen, så om du är sugen på att besöka någon särskild plats eller plåta något särskilt är det bara att säga till.

hej på Er!

oj, idag redan men det är just det att ni är så superspontana! :) har planerat lunchen lite.. pysslar, donar idag.. behöver lite framförhållning. kan försöka annonsera här.. med framförhållning. för Er som är intresserade av modellbilder, notera att Modellbilder har en träff nästa helg!

tänker mig någon skärgårdsutflykt, picknick etc., kanske fota djur, återkommer.

~ Elisabeth

hej på Er!

oj, idag redan men det är just det att ni är så superspontana! :) har planerat lunchen lite.. pysslar, donar idag.. behöver lite framförhållning. kan försöka annonsera här.. med framförhållning. för Er som är intresserade av modellbilder, notera att Modellbilder har en träff nästa helg!

tänker mig någon skärgårdsutflykt, picknick etc., kanske fota djur, återkommer.

~ Elisabeth

Jag är som alltid intresserad av fototurer, har tyvärr inte hunnit med så mycket i år. Fota ute i skärgården planerar jag göra hela sommaren, tar gärna med några stycken i båten för en fotodag, vore kul.
Tack för tipset om modellmötet, skall se om jag kan komma, men verkar tveksamt.

Hej. Jag vill gärna ha sällskap vid olika typer av foto tillfällen. Jag är intresserad av allt möjligt från djur, macro, porträtt, arkitektur och annat. Jag har rätt mycket tid till förfogande både vardagar och helger. Jag har även gratis tillgång till en studio på kungsholmen och vill också lära mig den biten just genom att testa mig fram med någon och kunna lära av varandra. Jag är väl inte själv så intresserad av att sälja mina bilder fast sånt kan väl ändras, antar jag. Bor gör jag på Kungsholmen och fotar gör jag med Canon.

MVH
Jacob

Svara här eller till: [email protected]

Peter, låter härligt med en båttur! Kanske lättare hitta lite fåglar så..

Jacob, lägger till dig med. Ska skicka ut ett förslag på när ses för oss som finner sig ha denna tiden.

~ Elisabeth

Det fina tycker jag är att inte planera, jag har svårt för det så som jag jobbar just nu. Korta puckar däremot är kanon, och kan jag så kan jag. Ofta kan det kännas väldigt skönt när det dyker upp något som bryter av, ifall jag har kört fast. Ut och plåta och rensa huvudet, så kommer inspirationen tillbaka. Så det lönar sig alltid att dra ett mejl till mig samma dag som man vill ut (tänk dock på att jag inte går upp tidigt, så några försök att få in mig till stan före 13-14 är oftast lönlösa :)

hej Anna, okeLi dokeli. ja, men det är inte så många som svarat utan några enstaka.. så den här funktionen här lär också användas. för nu var jag lite nyfiken på vilka som har tid dagtid... osv. jag är verkligen inte så spontan att jag kollar väder kvällen innan eller på morgonen utan jag ger mig hellre ut oavsett väder om så... Och är det spontant infall så fotar jag nog ofta själv.

Fast man kan ju också göra så att man planerar och sen frågar såna som mig samma dag, för att eventuellt slippa gå ensam, det funkar ju det med, då sker det ju på bästa sätt för båda när det gäller planering /spontanitet. Jag har inget emot olika väder, utan det handlar mer om att ifall jag hamnar mitt i jordens inspiration så vill jag inte bryta för att jag har lovat något, men sitter jag ändå och vrider fram ord kan jag lika bra gå ut och plåta, och då kan jag ju även dagtid (jag skriver ändå mest på nätterna, det är därför tidig morgon inte är så bra). Jag hoppas att det går att få ihop trots allt, det är alltid intressant och spännande att fota med nya människor och sedan se hur de har fångat samma miljöer som man själv var i. Kanske värt att fundera på vad som händer när en planerande och en spontan plåtar samma motiv vid samma klockslag, kommer det att synas i bilderna, eller är det något annat som styr när man väl fotar?

Peter, låter härligt med en båttur! Kanske lättare hitta lite fåglar så..

Jacob, lägger till dig med. Ska skicka ut ett förslag på när ses för oss som finner sig ha denna tiden.

~ Elisabeth

I alla fall gott om Tordmule, Tärnor, Trutar samt alla dessa eländiga Storskarvar förstås. Havsörn är vanligt, och jag hoppas även på Fiskgjuse. Hägrar och tranor är också vanligt, men tranorna ser man bara i gryning och skymning. Sedan finns ju förstås alla vanliga småfåglar, samt Strandskator.

Okej, om vi nu talar om dom två varianterna så är jag nog också mer den spontana som kollar vädret kvällen innan och ger mig ut i solsken och varmt väder. Som tex att jag la in en förfrågan igår kväll och var ute idag på. Fast jag brukar vara iväg vid 14-tiden...

Nu har jag ju också tillgång till en studio dygnet runt hela veckan helt gratis på Kungsholmen. Dom tillfällena kan ju dock vara bästa att planera lite inför...

Den ligger i en skola där alla har sommartlov, för er som undrar.

I alla fall gott om Tordmule, Tärnor, Trutar samt alla dessa eländiga Storskarvar förstås. Havsörn är vanligt, och jag hoppas även på Fiskgjuse. Hägrar och tranor är också vanligt, men tranorna ser man bara i gryning och skymning. Sedan finns ju förstås alla vanliga småfåglar, samt Strandskator.

Några bilder från dagen.

Bilagor

• 20110628-_IGP9193.jpg
    20110628-_IGP9193.jpg
    83.6 KB · Visningar: 180
  • 20110628-_IGP9273.jpg
    20110628-_IGP9273.jpg
    76.2 KB · Visningar: 179
  • 20110628-_IGP9339.jpg
    20110628-_IGP9339.jpg
    86.4 KB · Visningar: 176
  • 20110628-_IGP9392.jpg
    20110628-_IGP9392.jpg
    66.7 KB · Visningar: 179
  • 20110628-_IGP9413.jpg
    20110628-_IGP9413.jpg
    69.3 KB · Visningar: 188
Okej, om vi nu talar om dom två varianterna så är jag nog också mer den spontana som kollar vädret kvällen innan och ger mig ut i solsken och varmt väder. Som tex att jag la in en förfrågan igår kväll och var ute idag på. Fast jag brukar vara iväg vid 14-tiden...

Nu har jag ju också tillgång till en studio dygnet runt hela veckan helt gratis på Kungsholmen. Dom tillfällena kan ju dock vara bästa att planera lite inför...

Den ligger i en skola där alla har sommartlov, för er som undrar.

Jag som just blev av med min studio :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar