ANNONS
Annons

Fotojobb i Australien

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har länge velat ta steget och börja fotografera på en högre nivå, att hitta ett jobb där jag får jobba med kameran. Och nu när jag snart reser in i Australien för att jobba tänkte jag först och främst söka fotojobb. Fotoassistent, turistfotografering och vimmelfotograf är väl vad jag funderar på att söka. Finns det fler liknande fotojobb som kan passa en som just är på väg in i branschen? Hur ska jag, utan ”dokumenterad fotokunskap”, lättast hitta mitt drömjobb? Skicka mail med cv och personligt brev till alla fotografer jag hittar? Kanske finns det någon här på fotosidan som haft ett fotojobb i Australien?

Tar tacksamt emot alla tips som kan hjälpa mig att nå närmare början på en ny karriär!

Jag föreslår att du till att börja med kollar upp vad Australiens lagar säger om dina planer. Jag har nämligen för mig att de är ganska restriktiva med att dela ut arbetsvisum. Det hindrar inte att du kan tänkas bli erbjuden svartjobb, men det är inget jag rekommenderar. Bästa platsen att få svar är nog Australiska ambassaden/konsulatet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar