Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotohandlare eller Storköp?

Produkter
(logga in för att koppla)

trumflis

Medlem
Mina erfarenheter är att ska man få vara ifred så besöker man Scandinavian Foto på Sveavägen. Där har jag stått i 45 minuter och väntat på expedit som LOVAT att komma till mig bums. Men, nu kom det viss några andra emellan som "ska bara.." Detta var inte första gången.
Jag ledsnade såklart, gick besviken därifrån och hamnade hos Media Markt i citygallerian.
Döm om min förvåning. Trots mängder med kunder, så fick jag assistans inom några minuter av en trevlig ung man. Som kunnigt svarade på mina frågor om fullformatskamera och objektiv av god kvalitet. I detta fallet Zeiss till en Sony A7RII. Kan man tänka sig, jag fick dessutom handla grejorna med 30 dagars öppet köp. "Utifall det inte var som du tänkt dig" Till yttermera visso, med prisgaranti och tre år produktgaranti.
Jag är lite omtumlad. Jag kanske ska våga mig in på Lidl och kolla?
 
Min erfarenhet av Stockholm är att ska man handla kamera så går man till Kameradoktorn. Bra och trevlig service. Dessutom slipper man fundera så mycket på fabrikat.
 
Mina erfarenheter är att ska man få vara ifred så besöker man Scandinavian Foto på Sveavägen. Där har jag stått i 45 minuter och väntat på expedit som LOVAT att komma till mig bums. Men, nu kom det viss några andra emellan som "ska bara.." Detta var inte första gången.
Jag ledsnade såklart, gick besviken därifrån och hamnade hos Media Markt i citygallerian.
Döm om min förvåning. Trots mängder med kunder, så fick jag assistans inom några minuter av en trevlig ung man. Som kunnigt svarade på mina frågor om fullformatskamera och objektiv av god kvalitet. I detta fallet Zeiss till en Sony A7RII. Kan man tänka sig, jag fick dessutom handla grejorna med 30 dagars öppet köp. "Utifall det inte var som du tänkt dig" Till yttermera visso, med prisgaranti och tre år produktgaranti.
Jag är lite omtumlad. Jag kanske ska våga mig in på Lidl och kolla?



Låter självklart tråkigt att en butik som tar så höga priser som scandinavian inte ger bra service. Synd bara att du investerat i en A7RII, hoppas du inte får en överhettad kamera som 99 procent av användarna får. Och batteritiden är tyvärr inte ens i närheten av en riktigt dslr..Zeiss gör dock dom bästa objektiven tillsammans med hasselblad, där gjorde du ett bra köp :)
 
I Mölndal har SP kölappar så vill man bara klämma på grejerna så kan man strunta i kölappen annars får man bara vänta på sin tur. I Mölndal är det alltid bra service och om någon i personalen inte har örnkoll så frågar de sina kollegor. Jag upplever SP som en butik med bra service.
 
Låter självklart tråkigt att en butik som tar så höga priser som scandinavian inte ger bra service. Synd bara att du investerat i en A7RII, hoppas du inte får en överhettad kamera som 99 procent av användarna får. Och batteritiden är tyvärr inte ens i närheten av en riktigt dslr..Zeiss gör dock dom bästa objektiven tillsammans med hasselblad, där gjorde du ett bra köp :)

På vilket sätt tar Scandinavian så höga priser jämfört med MediaMarkt? Jag skulle snarare säga tvärsom efter att ha varit i båda butikerna
 
På vilket sätt tar Scandinavian så höga priser jämfört med MediaMarkt? Jag skulle snarare säga tvärsom efter att ha varit i båda butikerna

Mediamarkt har någon slags prisgaranti, det är bara att säga till så letar de själva upp lägsta pris online. Åtminstone Barkarby har gjort så sista gångerna när jag köpt lite dyrare varor.
 
Låter självklart tråkigt att en butik som tar så höga priser som scandinavian inte ger bra service. Synd bara att du investerat i en A7RII, hoppas du inte får en överhettad kamera som 99 procent av användarna får. Och batteritiden är tyvärr inte ens i närheten av en riktigt dslr..Zeiss gör dock dom bästa objektiven tillsammans med hasselblad, där gjorde du ett bra köp :)

Är det verkligen nödvändigt att dra upp märkeskäbbel i orelaterade trådar?
 
Märkeskäbbel blir lite som VM i "bästa grejorna"
Den bästa kameran är väl ändå den som man har med sig för tillfället?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.