Annons

Fotografisk studiecirkel, växjö med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
Sune och Marcus Bagge som hade förra studiecirkeln är nog inte kvar på Kungsmada skolan där vi gick.
Vill ni dra igång nått så kontakta studiefrämjandet Kronoberg., dom hjälpte oss och fixade fotograf etc...
 
Jag har anmälade också.

MrMyagi - kolla på extra info jag skrivit på min anmälan. Om du har flera frågor kan du kontakt mig direkt :)
 
Vad kul!

Nu är jag oxå anmäld.

Det verkar som det bara är jag som använder Canon, men det har kanske inte så stor betydelse
 
kom på en sak föresten...
är det bestämt var och när det är?

jag antog att det var i växjö och på eftermiddag/kväll, om det inte är på helgen
 
Kul!

Jag är intresserad av att hänga på. Men med alla inlägg i den här tråden blev det lite rörigt. kan någon summera er sammanslutning och vad ni brukar göra?
 
Senast ändrad:
Jag skulle vara väldigt intresserad av att vara med men skulle vilja veta mer om vad det är för kunskapsnivå man bör ha sen tidigare samt vilken kväll i veckan det kan tänkas bli. Jag är helt uppbokad tors-sön och ett par ons redan då jag är med i musikalen här i växjö... Men jag hoppas på att det går att lösa...

/Sara
 
Jag röstar fortfarande för att vi skulle ses och se vilken nivå som vi ligger på och vad vi själva vill få ut av sammankomsterna..

Som sagt var -har någon ett färdigt paket så har jag inga problem att "hänga med". Det kan ju vara enklast om det är någon som har en studieplan klappad och klar, men om det inte är så så tycker jag ju att situationen är ypperlig för att vi själva just kan vara med och styra det som vi själva vill lära oss..

Men det kan ju finnas en fördel om vi åtminstonde är 10st pers, så att det går att göra en cirkel..

Jonas, är jag på rätt spår? eller gör jag det hela komplicerat? Jag inbillar mig att en studieledare tycker nog att det kan vara kul om gruppen "vet" vad de vill?

MVH
Daniel
 
Hejsan! Jag har lite frågor om detta.

1.Behövs någon speciell utbildning för detta?
2.Vilka är datumen för detta?

/Matte
 
Re: Kul!

Andreas.Magnusson skrev:
Jag är intresserad av att hänga på. Men med alla inlägg i den här tråden blev det lite rörigt. kan någon summera er sammanslutning och vad ni brukar göra?

Egentligen är det inte så många inlägg i tråden. De flesta tillhör den studiecirkel som har varit. Tyvärr missade jag den, så därför frågade jag i samma tråd om det var fler som var intresserade av att göra något liknande igen.
Jonas fixade en studiecirkel som vi kan anmäla oss till och han verkar även kunna fixa lokal (och även ledare?).

Mer än så har vi egentligen inte kommit fram till...

Jag vet själv inte riktigt hur det var tänkt.
Vill du vara med på kursen jonas, eller fixar du bara lokal och administrationen för kursen? Jag förstod det först som om du kunde tänka dig att vara ledare, men jag kanske förstod fel? Finns det någon tänkt kursledare?

Jag tycker att upplägget som var förra gången verkade vara bra. Studiofotografering, något studiebesök mm.
Beskrivningen av kursupplägget som finns på studiefrämjandet tycker jag verkar kul, men det krävs ju som sagt att det finns någon kursledare eller deltagare som lär ut hur det funkar.

Som Daniel säger, kunde vi ju träffas för att hitta på lite olika aktiviteter vi kan göra, beroende på intresse mm.
Jag tror inte att man måste vara 10 personer, men det är ju alltid kul när man är några stycken. Förra året var de 9 pers.

Ett annat alternativ som hade varit kul som jag kom på nu, ifall vi inte har någon kursledare, är att fråga någon fotograf här i växjö. Det finns flera som är duktiga och som har egna studior och säkert kan någon av dessa tänka sig att hålla i en liten kurs. Gör vi på detta sätt så behöver vi ju egentligen inte gå genom studiefrämjandet, utan då betala en avgift direkt till fotografen istället. I detta fallet kanske det är en nackdel att vara allt för många.


Mattias Andersson skrev:
1.Behövs någon speciell utbildning för detta?
2.Vilka är datumen för detta?
Som jag ser det behövs det ingen speciell utbildning. Alla är väl bra på något och på så sätt kan vi lära oss av varandra. Däremot kan jag tänka mig att det är bra om man har en systemkamera om vi exempelvis ska vara i studio så att man kan koppla in blixtar mm. Jag är inte så kunnig på studiofotografering, så det är möjligt att det kanske går ändå. Annars kanske man kan låna utrustning av varandra under fototillfället.
Datum och tider har inte diskuterats än. Är det några speciella tider som passar bättre än andra?
Förra året körde de måndagar kl 18-21. Det kanske vi även kan köra med nu, om det finns en ledig lokal då.
 
Låter trevligt, jag är på om det blir något. Om det inte blir någon kurs så kunde det ju kanske vara trevligt att göra andra mindre fotoexpeditioner tillsammans ändå. Tanken att träffas och dela med sig av sina erfarenheter och att fota tillsammans är ju både roligt och lärorikt.
 
Hej Urklipp från kurssidan:
http://sg.sfr.se/circles.php?action=show_circle&id=55

Fotografera i studio
Studiecirkeln vänder sig till dig som fotar med systemkamera och vill utveckla ditt bildspråk, blaand annat i fotostudio. Nedan följer en kort beskrivning av de olika momenten som planeras.

Grundgenomgång i studio och fotografering.

Grundgenomgång av bildspråk och komposition i teorin.

Redigeringens grunder och praktiska övningar.

Genomgång studioljus personer + Digitalkameran i
studio + praktiskt arbete.

Ev studiebesök och förläsningar av yrkesverksamma fotografer.

Studioljus vid fotografering av föremål.

Cirkelns mål är även att hörsamma deltagarnas intresse, varpå studiecirkeln formas!

Cikeln ges vid tillräckligt många anmälningar, vidare info skickas ut i god tid före start.

Gör din intresseanmälan genom att trycka på "Anmäl dig här" nedan.
 
och vi håller på att fra igång en ny så gå in på sidan nämd i tidigare inlägg o anmäl er. Vi måste vara 10 st o sist jag fick reda på något var vi 5 st. Så se till o anmäl er nu !!

/johan
 
Detta låter ju nekligen skoj isf :) Jag har en systemkamera så det är inga probbs! Så har jag tid att vara med så är jag gärna på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.