ANNONS
Annons

Fotografisk studiecirkel, växjö med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej förlåt fick för mej att vi började i mars istället för februari. I vilket fall som helst så har det gått väldigt fort och det var riktigt kul.

Ha det gott!

/Jens
 
jenz79 skrev:
la upp lite bilder från kursen igår, bara bilder på fotografer!

jens.lamadjuret.se/fotografer

Kul med bilder :), är det ok så laddar jag gärna ner bilderna ikväll när jag kommer hem :)

Vill passa på att tacka för tiden som varit och jag önskar och hoppas på att vi alla kanske kan dra ut på en liten fotorunda tillsammans någongång framöver! :)
 
Senast ändrad:
Studiecirkel

Kul att alla verkar vara nöjda med studiecirkeln. Om intresse finns så kanske den kan fortsätta till hösten? Ni kan väl höra v er i så fall så kollar jag med ledare och om det är ok att hyra Kungsmad igen, förutsatt att ni tyckte lokalen funkade bra.

Mvh / Jonas på Studiefrämjandet
 
Hej

Jag och 2-3 kompisar är också intresserad av att gå på en fotokurs.
Senaste tiden har det kommit ett antal kurskataloger från olika företag med höstens kurser, men alla fotokurser jag har sett verkar vara väldigt grundläggande. Man lär sig hur kameran fungerar och hur man tar en bild. De visar hur man lägger in bilderna på datorn och hur man bränner dem på cd...
Vi funderade därför på att hitta på något själva, där vi lär varandra och hittar på olika saker att göra. Men det är ju alltid kul om man är flera, och då kan man få många nya ideer och synvinklar.

Finns det några planer på att ha en liknande kurs, som denna tråd handlar om, under hösten? I så fall är vi intresserade av att vara med.

Såg även ett inlägg här http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=62266 med en till som var intresserad.

/Peter
 
Hejsan....jag undrar om det är försent att gå med i denna studiecirkel? Jag är en tjej (jag komma från USA och bor i Växjö) som har ett stort intresse att lära mer.
 
jag ska skicka epost till Marcus Bagge och fråga honom om det skulle bli mer. :)

Kanske vi kan (jag) skicka epost till alla som har besvarade till denna tråd??
 
A_Helge69 skrev:
om vi höra inte från denna studiecirkel, kanske vi alla fika någonstans och kanske göra något tillsammans?

Finns ju en god tanke med det!
Först och främst så ser man ju vilka som verkligen kommer då det gäller ;)
Sedan ser men ju om man blir tillräkligt många, utan att bara sitta och vänta på att någon "annan" ska koka ihop en cirkel.. kan ju rent ut sagt bli mer som "vi" vill ha det om vi gör det själva..

Det vore dock bra om någon har koll och kontakter i svären i Wäxjö.. så att man kanske kan ha en passande/bra handledare..
 
oj, här har det hänt lite

Upplägget på kursen, som johan undrar om, bestämmer vi väl egentligen själva som jag ser det...
Jag tycker att upplägget de hade förra gången verkade bra, även om jag gärna hoppar över delen med analoga kameror och framkallning...
Iof beror det lite på vilken kamera man har. I den förra kursen verkade alla ha tillgång till systemkameror. Har man bara en vanlig kompaktkamera så kan man inte koppla till externa blixtar mm, vilket kanske gör att just studiofotografering inte passar så bra.

Det känns som om man skulle behöva någon kunnig som tog tag i det och som lite "håller" i studiecirkeln.
Jag känner själv att jag inte riktigt har kunskap och kontakter för att hålla i den, så det var därför jag undrade om det skulle vara en likanande "kurs" i år igen som någon höll i. Jag har själv inte använt en kamera förrän för 2 år sedan då jag skaffade en digitalkamera och tyckte ganska snabbt att det var kul att fota. Ett år senare köpte jag en 350D som jag nu använder.
Men annars kan man ju, som ni säger, bara träffas och ta en fika och hitta på något tillsammans.

Det är nog iof lättare att komma på studeibesök hos någon proffessionell fotograf, låna en studio eller liknande, om vi är lite mer organiserade, som typ en studiecirkel, istället för bara ett gäng med folk som träffats en gång och fikat...
 
Man kan ju /börja/ med en fika så är vi åtminstånde "ett gäng med folk som träffats en gång och fikat" ;)

Då kan vi ju se vad vi vill, och vad vi har för olika trådar att rycka i..

Men om någon har ett redan färdigt paket så hoppar jag självklart på!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.