Annons

Fotografisk Dagbok

Produkter
(logga in för att koppla)

qlicken

Aktiv medlem
Hej.

Läste tråden vad fotograferar ni på vintern?

Ja det finns även andra årstider då det kan vara svårt att finna motiv, men nu då vi börjar ett nytt år varför inte försöka göra en fotografisk dagbok?
En bild varje dag döp den till 1jan 2jan 3jan osv.
Tag en bild som är representativ för just den dagen kanske snöstorm eller svärmor kom på besök.
Sedan är det bara att klistra in hela veckans bilder på ett a4:a och skriva ut.
På så sätt kan man gå tillbaka och titta på gamla händelser eller hur vädret var just då.
Jag tänker i alla fall göra så.
Någon mer som tänker försöka??
Gott Nytt År.
Mvh Åke Karlsson
 
Intressant ide, men känner att jag inte kommer att ha tiden att göra det varje dag. Däremot är planen att ta en bild per vecka. Sedan är planen att sammanfoga dessa och skriva ut som poster i 50x70 (eller där omkring)...

/Johan
 
Lustigt att läsa detta, jag fick precis samma idé utan att ha läst denna tråd. Satte igång, men har nu konstaterat att det inte blir så bra...

Det känns inte som att jag har ett någorlunda meningsfullt motiv varje dag och jag gillar inte att ta (och framförallt inte visa) dåliga bilder.

Men, men... Jag höll på några dagar. Som det ser ut nu tänkte jag att det ska hamna en bild i mitt galleri några dagar i veckan, då jag känner att jag har ett meningsfullt motiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.