Loennstroem
Aktiv medlem
I stort sett all min fotografering har hittills ägt rum utomhus, eftersom jag aldrig tycker att jag får till det ljusmässigt när jag fotat inomhus. Jag fotar digitalt och den tämligen enkla kameran har en liten inbyggd blixt och det är lönlöst att använda den vid inomhusfotografering, eftersom ett eventuellt ansikte bli alldeles vitt, med röda ögon (typ albino, *skrattar*). Däremot har det ibland blivit OK då jag INTE använt blixten inomhus, men det är nästan omöjligt att förutsäga hur det befintliga ljuset skall räcka till. Ibland blir det för mörkt fast man inte tror det, ibland bli bilden gulaktig o s v.
Vad skall jag använda/skaffa för utrustning? Det går inte att ansluta några externa blixtar till min kamera heller. Det är människor jag nu skall fota inomhus, jag kan inte chansa eftersom jag bara har en enda möjlighet och begränsat med tid att ta de rätta bilderna.
Hoppas jag kan får lika bra råd som vanligt!
Vad skall jag använda/skaffa för utrustning? Det går inte att ansluta några externa blixtar till min kamera heller. Det är människor jag nu skall fota inomhus, jag kan inte chansa eftersom jag bara har en enda möjlighet och begränsat med tid att ta de rätta bilderna.
Hoppas jag kan får lika bra råd som vanligt!