Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera villa för försäljning

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Hej!
Jag har fått en förfrågan att fotografera en väns hus inför deras försäljning senare i höst. De vill ha fräscha sommarbilder tagna på ett snyggt sätt. Mäklarens bilder tas sent i höst/vinter.
Främst utomhusbilder skall tas och huset har en fin utsikt mot havet som vi vill avbilda.

Nu undrar jag hur jag bäst tar dessa bilder och även tips på efterbehandling.

Jag ta normalt i raw och använder photoshop.
Canon Eos 7d, EF-S 17-55mm 2,8, EF 50mm 1,8 II, EF 70-200 L IS 2,8 II.

Tacksam för tips!

Mvh M

Hej!
Jag har fått en förfrågan att fotografera en väns hus inför deras försäljning senare i höst. De vill ha fräscha sommarbilder tagna på ett snyggt sätt. Mäklarens bilder tas sent i höst/vinter.
Främst utomhusbilder skall tas och huset har en fin utsikt mot havet som vi vill avbilda.

Nu undrar jag hur jag bäst tar dessa bilder och även tips på efterbehandling.

Jag ta normalt i raw och använder photoshop.
Canon Eos 7d, EF-S 17-55mm 2,8, EF 50mm 1,8 II, EF 70-200 L IS 2,8 II.

Tacksam för tips!

Mvh M

Stativ o befintligt ljus inomhus. Kanske lätta med blixt lite.
Utomhus gärna någon dag med lagom blå himmel o snygga moln.

/Janne
www.helikopterbild.se

Hrd-teknik är väl att ta i det gäller ju endast foto av hus till försäljning och det blir väl bra med stativ samt förmodligen blixt inomhus.

Går säkert bra att fota även med utan blixt !

Om HDR används behövs ingen komplex ljussättning för att få fint resultat. Men det befintliga ljuset bör vara ganska bra ändock...

ANNONS