Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera missförtroende -hur? (bråttom)

Produkter
(logga in för att koppla)

SammyBoy

Aktiv medlem
Hejsan!

För vår studenttidning SODA har jag fått uppdraget att fotografera till en artikel om en misstroende förklaring av en kåraktiv person.

Först var det tänkt att det skulle vara illustrationer till artikeln (som så ofta annars) men den här gången föreslog jag att det skulle vara kul att "illusterara" det hela med ett par bilder som komplement till texten.

Artikeln kommer bli grävande och försöka ta upp vad som egentligen hände och varför.

Som jag förstått vill de personer som är involverade i historien inte figurera på bild.


Har ni några förslag på hur sådande foton kan tas för att de skall kunna passa in i artikeln?

Genrebilder? eller ... ?

Alla förslag välkomnas för jag behöver idéer och inspiration på stört!

/samuel
 
Bidlidé: Sammanträdesrum med ett bord emellan 1 person på ena sidan och 3-4 personer på andra. Personen som står ensam är den som har delgivits missförtroendet och detta illustreras med hjälp av de 3 - 4 personer, som står på andra sidan bordet, står med ryggen emot personen ifråga.

Den ensamma personen kan eventuellt stå med ett papper i handen för att förstärka själva delgivandet.

Det fysiska avståndet mellan den ensamma oc gruppen bör vara stort i bilden. (liggande format)

Miljön kan vara ett svulstigt sammanträdesrum likaväl som ett minimalistiskt sådant - Det minimalistiska kan vara att föredra då detta kan förstärka "ensamhetskänslan" - En nästan monokrom färgskala kan också bidra till att förstärka det visuella uttrycket.

Denna bildidé är ju givetvis beroende av vems sida artikeln står på.
 
Tack för idéen! Mkt riktigt som du säger den är beroende på vems sida man står på i artikeln. jag får snacka lite mer med skribenten innan allt skall göras.

Tack än en gång!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.