Tack Stefan för ditt svar
Ja det låter nog som en bra ide att hålla sig mot den högra sidan för att få så mycket medljus som möjligt, speciellt nu när solen går ner så långt i nordväst.
Så det är inte bara fota ut över kanten på lunnefågeln antar jag då dom kan landa lite över allt.
Visst kommer det bli fint med porträtt på lunnefåglarna men jag har lite förkärlek till bilder på flygande fåglar så det kommer jag sikta på mest, drömmen är ju en bild på flygande lunne som har flera fiskar i näbben men det kanske är att sikta för högt
Det kommer bli minst 3 dagar jag kommer gå upp så den första dagen får man ju se hur dom beter sig och ställa sig på bättre plats nästa dag
Tänkte också på det att 16 turen med båt troligen blir tajt att hinna upp på berget för att få en bra plats, blir nog att sikta in sig på 11 turen tror jag.
Flygande havssula är nog första målet men det skulle vara fint med en porträttbild då dom har ett så speciellt utseende
Dykande fåglar brukar ju alltid vara svårt att tajma in att bilden tas just när vattenytan bryts, har försökt många gånger på just det då på fisktärna men har inte lyckats med det ännu
Vore det lätt att få dom bästa bilderna så skulle ju alla göra det, då försvinner det roliga, kul med lite utmaning
/Fredrik