Annons

Fotografera INDREDNINGAR

Produkter
(logga in för att koppla)
Förstår inte varför det är så känsligt ämne det där. Jag tycker lite som du, att när man får dra ned på kvalitén så är det inte lika kul längre. Vad jag har förstått så är ju inte tiden på min sida. Men om man tar betalt / bild, vad är ett rimligt pris då?
Excuse my bad french men är det så jävla svårt att ge ett riktmärke? :)

Jag är ledsen, men det är bara du som kan känna det. har dom anlitat dig för att du är grym på inredning och interiört? Eller har dom anlitat dig för att du är en trevlig kille med ambition? Vill dom jobba med dig för att dom vet att det blir jäkligt nice bilder. ellre vill dom jobba med NÅGON som kan leverera ett hyggligt resultat på kort tid.
Finns det möjlight, eller är det troligt, att det blir fler jobb för kunden?
Kan det vara en dörröppnare?
eller är det ett engångskneg?
visst kan du få en siffra. men den blir egentligen bara förvillande i sammanhanget.
säg fotograferingsarvode en dag och lägg till en kostnad per levererad bild. fotograferingsarvodet kan du lägga var du vill. Finns fotografer som jobbar för 5000 kr per dag, och det finns fotografer som jobbar för 50000 kr per dag. Det där kan bara du känna.
Hur mycket är ditt varumärke värt?

Intressant inlägg. Jag är just nu en glad amatör med ambitioner som gillar utmaningen, är lite av en perfektionist som en dag i framtiden hoppas kunna leva på fotografering. Jag fick det här uppdraget genom en rekomendation av en person som jobbar för IKEA som inredare och som vet vad jag går för. Får jag 5000 för arbetet är jag nöjd. Erbjuder dom 2000 vet jag inte om jag gör det eller tar första bästa bussen hem. Fan.

Sådär ja, då va jobbet avklarat. Och oj vad ont jag har i rygg och axlar :)
Men det blev en hel del fina bilder, slänger upp någon/några här. Har inte hunnit kolla på alla ännu.

Bilagor

• _mg_3591.jpg
    _mg_3591.jpg
    57.8 KB · Visningar: 353
Haha, ja säg det. Har faktiskt inte kommit fram till något pris ännu. Han är hal som en ål!

pareli skrev:
Och sedan finns det naturligtsvis en rad bildmässiga aspekter, utöver tekniken... ;-]

Men om man tar en snabbtitt i en "Ikea-katalog", ser man ganska snabbt att "edge-kvalite" är långt ifrån nödvändigt.
De använder ganska grov struktur i deras papper, så jag kan tänka mig att trycket blöder ut en smula.

Gissar att det är lite miljöstuk på pappret!

Ja nu tog jag kanske för givet att det skall användas i deras katalog, men jag tror de kör en ganska miljömedveten policy med trycksakerna.

OBS... vet inte... men precis som i kyrkan så tror jag det.

ANNONS