Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera i kontorsmiljö

Produkter
(logga in för att koppla)

ArtFia

Medlem
Jag har fått i uppdrag att fotografera en kontorsmiljö. Det är ett antal olika konferensrum samt kök och entré.

Jag undrar om någon har konkreta tips på vad jag skall tänka på. Dvs ljussättning, komposition, mm. Lokalerna är relativt mörka är det någon ide att använda blixt eller skall man försöka undvika det? Hur får man miljöbilder intressanta och spännande. Skall man köra vidvinkel ala mäklarna?

Bilderna skall användas som referens för bla inredningsfirman som sålt möblerna, dels för mitt företag som sålt bilderna.

kanske

Ja hade tagit med en blixt som man kan slå i taket och på så sätt lysa upp hela rummet...
En del vidvinkelbilder på rummen ur olika vinklar sedan hade jag tagit några detaljbilder med kort skärpedjup.....stativ kanske kan va bra att använda om du vill lysa upp utan blixt...med långa tider..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar