Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotografera hästar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var och fotade 10 islandshästar i söndags... Hästar är helt klart en utmaning, särskilt om man inte känner dem från början.

Lite tips.. nått som prasslar är bra om du vill hjälpa öronen och uppmärksamheten en bit på vägen. Ta hjälp av ägaren som kan fånga hästens uppmärksamhet bakom din rygg.

Jag fotograferade de här hästarna i hagarna, bakgrunden var inte alltid helt lätt att påverka.
Udda vinklar är roligt och kan bli riktigt häftiga bilder men det är också lätt hänt att du får mattes älskling att se ut som en älg eller åsna.... bara sådär.. =)

Oömma kläder om du som jag ska fota flera samtidigt i hage. För medan du fotar en häst kommer de andra smaka på dig. Överallt.

Tååålamod!

Å så är det faktiskt skitroligt!! *längtar till nästa gång*

/Malin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.