Annons

Fotografera grupp på 7 personer

Produkter
(logga in för att koppla)

lapg

Aktiv medlem
Imorgon ska jag fotografera en grupp på 7 personer och undrar om ni har några bra tips att ge mig? Om vi ska vara ute eller inne har nog ingen betydelse. Jag har en extern blixt och stativ som "hjälp".

Hur ställer man upp dom? I någon rolig formation kanske? Någon idé? Det behöver nog inte heller vara helkroppsbilder, utan tanken är mest att detta ska vara bilder som ett minne från en kurs. Det är 7 tjejer tror jag.

Alla tankar och idéer är välkomna!

/ Lena

lapg skrev:
Imorgon ska jag fotografera en grupp på 7 personer och undrar om ni har några bra tips att ge mig? Om vi ska vara ute eller inne har nog ingen betydelse. Jag har en extern blixt och stativ som "hjälp".

Hur ställer man upp dom? I någon rolig formation kanske? Någon idé? Det behöver nog inte heller vara helkroppsbilder, utan tanken är mest att detta ska vara bilder som ett minne från en kurs. Det är 7 tjejer tror jag.

Alla tankar och idéer är välkomna!

/ Lena

Tänk på att placera dem så alla syns på ett bra sätt. Vill du ha klassika uppställningen eller något mer vågat?

Om du har möjlighet att fota utomhus gör det och om solen skiner ställ dem i skuggan.

Annars blixten på stativ med ett stort vitt paraply högt bakom dig.

Den klassiska och i mitt tycke snyggaste gruppbilden är den med en stående triangel. Dvs i ditt fall med fyra tjejer i första, nedre raden och tre tjejer i övre raden där den längsta står i mitten.

jag tänker att man kan hitta en tresitssoffa, för att göra en lite mer avslappnad uppställning. tre sitter i soffan (de får inte "sjunka in" i den för mycket), två sitter på varsitt armstöd och två står på varsin sida. men så är jag också lite yrkesskadad av att ha fotat en massa förskolebarn i soffor :) det kanske inte passar för vuxna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar